יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, תקף היום (שלישי) בחריפות את שותפיו הפוטנציאליים לאופוזיציה, נפתלי בנט וגדי איזנקוט. גנץ קרא להם להפסיק את הדיונים המעורפלים ולהציג חזית אחידה וברורה לציבור לקראת הבחירות הצפויות. "הגיע הזמן להפסיק להתברבר ולהגיד לציבור את האמת", אמר.
די להתברבר – הגיע הזמן לומר לציבור את האמת הפשוטה. pic.twitter.com/fUtLGMYnpC
— בני גנץ – Benny Gantz (@gantzbe) February 10, 2026
גנץ הבהיר כי מטרת העל נותרה החלפת שלטונו של בנימין נתניהו, אך הציג תרחיש ריאלי ומפתיע. לדבריו, "נעשה הכל כדי להחליף את נתניהו בבחירות, אבל אם יהיו לו 61 מנדטים, האחריות שלנו תהיה שונה". הוא הדגיש כי במקרה כזה, על סיעות המרכז להתאחד כדי למנוע ממשלה "קיצונית ורעה".
הצהרתו של גנץ מהווה תפנית חדה מעמדותיו בעבר, אז הוביל את החרם על נתניהו והציג אותו כאפשרות איומה בסרטוני הבחירות. כעת, נראה כי הצורך הפוליטי לצלוח את אחוז החסימה, גורמים לו לחשב מסלול מחדש ולפתוח פתח לשיתוף פעולה עתידי.
