החשש בציונות הדתית מהכוונה לחדש את פיילוט הלוחמות בטנקים הולך ומתממש: במוצאי השבת האחרון התקיים כינוס חירום מיוחד בהשתתפות מאות מלש"בים מישיבות הסדר, מכינות וישיבות גבוהות, שחתרו להעברת מסר ברור לצה"ל – אם הפיילוט יוצא לדרך, הם לא יתגייסו לחיל השריון.

כפי שפורסם לראשונה בחדשות "עולם קטן", הכינוס נערך בפורמט מקוון וזכה להשתתפות נרחבת מצד מועמדים לשירות ביטחון מכל רחבי הארץ. בין הדוברים: הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר 'אפיקי דעת' בשדרות, הרב דרור אריה, הרב אביעד גדות מארגון "תורת לחימה", הרב משה שחור ופעילים בתחום הגיוס לצה"ל.
המשתתפים הביעו התנגדות נחרצת למהלך והתריעו מפני השלכותיו. "אנחנו בכינוס חירום בעקבות כל מה שקורה בצבא ובשירות המשותף", אמר הרב אריה. "הפיילוטים האלה לא נובעים מצורך מבצעי אלא מלחץ משפטי. זה מסוכן ומחליש את הצבא".

לוחמים ולוחמות נדרשים לשרת יחד בפילבוקס בניגוד לרצונם
הרב פנדל הבהיר כי מדובר ב"קו אדום", והוסיף כי בכוונתו להעלות את הנושא בפני שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. לדבריו, "רבני וראשי הישיבות מאוחדים – אם חלילה יש פיילוט, אנחנו לא שם. זה אירוע קו אדום".
במהלך השיחה תקף גם הרב אביעד גדות את פקודת השירות המשותף והביע דרישה לקביעת כללים ברורים לשירות נפרד גם עבור הציבור הדתי-לאומי, בדומה למסגרות החרדיות.

בסיום המפגש נמסר כי צעדים ארגוניים צפויים בקרוב. הרב משה שחור סיכם: "אנחנו רוצים לשרת ולתרום – אבל לא בכל תנאי. אם הפיילוט יחודש – לא נתגייס לשריון".
