השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד בית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהורה לו לאשר את קידומה של רפ"ק רינת סבן לדרגת סגן ניצב. "שוב הוכח שאין שופטים בירושלים", מסר בן גביר והוסיף: "במדינה מתוקנת חוקרת שמעורבת בחקירה לא חוקית צריכה לסיים את שירותה במשטרה ולא לקבל הגנה מיצחק עמית ושלוחיו. רפורמה משפטית עכשיו!".

לדברי השר, "טענת בית המשפט המחוזי כי לשר אסור לשקול את מעורבותה של סבן בחקירות לא חוקיות של לשכת ראש הממשלה היא בעצמה שיקולים זרים, ומלמדת שכל פסק הדין מושתת על שיקולים זרים".

הסערה החלה לאחר שבית המשפט קיבל עתירה שהוגשה בעניינה של סבן, וקבע כי על השר לחתום על המינוי שאושר על ידו ועל ידי המפכ"ל עוד בסוף 2024. השר חזר בו מהחלטתו לאחר שהקצינה מסרה עדות בתיק 4000, והעלה סוגיות הנוגעות להתנהלותה בחקירות ראש הממשלה. מפכ"ל המשטרה דחה את טענות השר וקבע כי מדובר ב"קצינה מצטיינת".
בפסק הדין מתח בית המשפט ביקורת נוקבת על התנהלות השר, וקבע כי סירובו לקבל החלטה עולה כדי "חוסר סבירות קיצוני". עוד צוין כי השתלשלות האירועים "מעלה חשש ממשי לקיומם של שיקולים זרים", וזאת בשל הקשר בין עיכוב הקידום לעדותה של הקצינה בתיקים נגד ראש הממשלה.

מנגד, השר בן גביר טוען כי החלטתו מקצועית לחלוטין ואינה קשורה לתיקי נתניהו. לטענתו, לאחר שקרא את הפרוטוקולים מעדותה, גילה ליקויים חמורים בהתנהלותה כחוקרת, כולל טענות על חדירה לטלפונים ללא צו. בן גביר הדגיש כי הוא "לא חותמת גומי" וכי החזיר את הנושא לדיון במשטרה משיקולים מקצועיים בלבד.
