לאחר שגורמים אמריקאים, המשתתפים במשא ומתן בין ישראל לממשלת לבנון, הציעו להעביר את הפגישות למטה פיקוד המרכז בבסיס טמפה בפלורידה – עיתון "אל-אחבר" תומך החיזבאללה דיווח היום (שני) כי פגישה סודית בין קצין צה"ל למקבילו הלבנוני כבר התקיימה בדרום ארה"ב.

המשא ומתן בין ישראל לממשלת לבנון, שמתקיים תחת השם "ועדת המנגנון", עורך את פגישותיו במטה האו"ם שבראש הנקרה וחווה ירידה בתפקדו לאחרונה. נשיא לבנון, ג'וזף עאון, עדכן את בכיריו כי דחה את ההצעה להעביר את המפגש לארצות הברית, וכי ביקש מהשגריר האמריקאי לבצע פעולות אחרות כדי להחיות את פעילות הוועדה מהר ככל האפשר.
על פי הדיווח בלבנון, התנגדותו של עאון נבעה מחששו שבפלורידה לא ינכחו בפגישות נציגים צרפתים ונציגי האו"ם כפי שהם נכחו בראש הנקרה ובכך ייווצר יתרון לישראל בתור חברתה הקרובה של ארה"ב. עוד נטען ב"אל-אחבר" כי למרות שארה"ב קיבלה את בקשת עאון, האמריקאים ארגנו פגישה צבאית ראשונה מסוגה בין קצין בכיר בצבא לבנון לקצין צה"ל.

העיתון הלבנוני טוען בנוסף כי הפגישה הסודית עזרה לעאון משום שארצות הברית הכריזה על כך ש"וועדת המנגנון" תחדש את פגישותיה בין פברואר למאי. עוד נכתב כי ההפסקה בשיחות קרתה בגלל שההנהגה הצבאית האמריקאית עסוקה כרגע בתיק אחד בלבד שנקרא איראן, ולקציני פיקוד המרכז אין זמן לבזבז על תיקים הנוגעים ללבנון.
