גל האלימות הקטלני בחברה הערבית ממשיך לגבות קורבנות, והיום הגיעה המחאה לבירה: שיירת מחאה מהצפון ומהנגב נסעו באיטיות לעבר ירושלים וקיימו הפגנה של עשרות בודדים בדרישה מהממשלה לפעול באופן מיידי להשבת הביטחון האישי לאזרחים.

רק בשבוע שעבר נרצחו 11 בני אדם. האחרון שבהם הוא אסלאם ראג'י אבו אחמד, שנורה למוות ביום שישי ביישוב יפיע שבצפון, זמן קצר לאחר ששוחרר מבית הכלא. אבו אחמד נרצח ביריות בתום מרדף קטלני. מאז תחילת שנת 2026 נרצחו 39 בני אדם בחברה הערבית במסגרת סכסוכים פליליים, קצב של הרוג ליום.

"מחירון" הפשיעה נחשף הערב (ראשון) לראשונה במהדורה המרכזית. המחירון אותו מפעילים ארגוני פשיעה בצפון, ממחיש את התמריץ הכלכלי שמזין את מעגל האלימות:
שריפת רכב – כ-1,500 שקלים
ירי לעבר רכב – כ-3,000 שקלים
ירי משולב לעבר בית ורכב – כ-5,000 שקלים.
כאשר מדובר בפגיעה בבני אדם הסכומים מזנקים:
ירי לרגליים כהרתעה – כ-10,000 שקלים
חיסול יעד – לא פחות מ-50,000 שקלים

במשטרה מתקשים להציג הישגים משמעותיים במאבק בפשיעה, כאשר כ-58% ממקרי הרצח נותרו בלתי מפוענחים. לצד הביקורת הציבורית, נשמעת גם ביקורת פנימית כלפי כלל הגורמים המעורבים ואף כלפי הציבור הערבי עצמו.
גורם בכיר במשטרה אומר כי "זירות רצח הופכות כמעט תמיד לזירות נקיות מראיות. מצלמות מוסרות מהשטח, ועדים מסרבים לשתף פעולה מה שמקשה מאוד על החוקרים להגיע לחשודים".
למרות הנחיית המפכ"ל להסיט יחידות מיוחדות למאבק בפשיעה בחברה הערבית, בשטח התחושה קשה: רבים סבורים כי הרצח הבא הוא רק עניין של זמן.
