במכתב חריף שפרסמה היום (ראשון) לשכת היועצת המשפטית לממשלה, מותחת ביקורת על השר לביטחון לאומי, בטענה כי הוא מעכב את קידומה של קצינת החקירות הבכירה, סנ"צ האוסליך, משיקולים פוליטיים. על פי המכתב, השר פועל בניגוד לעמדת המפכ"ל וסגל הפיקוד הבכיר במשטרה, אשר המליצו על קידומה.

לטענת המשנים ליועמ"שית, התנהלות השר מעלה חשש כבד כי החלטתו נובעת משיקולים זרים, וכי הוא "מסמן" לשוטרים שקידומם המקצועי תלוי במידת התאמתם לרצונותיו הפוליטיים. עוד נטען כי השר מקדם קצינים אחרים בעלי עבר משמעתי או פלילי, בעודו מעכב את מינויים של קצינים שבהתנהלותם לא נפל כל פגם.
במכתב הודגש כי השר אינו "מפכ"ל על" ואינו מוסמך "להעניש" קצינים על עמדות מקצועיות שהציגו. התנהלותו, כך נטען, מהווה "מעקף בוטה ופסול" של פסיקת בג"ץ והפרה של "מסמך העקרונות" שגובש עמו, המגביל את מעורבותו במינויים רגישים באגף החקירות והמודיעין של המשטרה.

בסיום המכתב, דורשת היועצת המשפטית מהשר לקבל לאלתר החלטה מנומקת בעניין המינוי, ולהפסיק את השימוש בסמכותו לצורך השפעה פוליטית על המשטרה. זאת, לדבריה, "למען שמירה על אופייה המקצועי והממלכתי" של משטרת ישראל ועל מנת למנוע פגיעה בזכויותיה של הקצינה.
בן גביר לא נשאר חייב לחוות הדעת של היועצת המשפטית, והגיב במשפט קצר ברשת החברתית X: "שמעתי אותך גלי. עצתך לא התקבלה. ממשיכים בכל הכוח".
השר בן גביר, מסרב להיענות לדרישת הפרקליטות לקדם את קצינת המשטרה, סנ"צ רותי האוסליך, בטענה לניסיון התערבות. השר שלח בחודש שעבר מכתב תשובה לגיל לימון בו הוא מודיע לו שהוא לא מתכוון לקדם את סנ"צ רותי האוסליך, אותה קצינת אח"מ שהפרקליטות דורשת שיקדם ושלא יפחידו אותו באיומי בג"צ.
