ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על נסיעת בזק לוושינגטון, שם הוא צפוי להיפגש ביום רביעי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. ההחלטה הפתאומית לצאת לפגישה נובעת, ככל הנראה, מחשש גובר בישראל כי טראמפ עלול לקדם עסקה בעייתית מול איראן.

פרסום ראשון: אלו הדרישות הישראליות בהסכם בין ארה"ב לאיראן
נתניהו היה אמור להגיע לבירה האמריקנית בהמשך החודש לרגל ועידת איפא"ק, ולנצל את הביקור כדי לפגוש את טראמפ – אך ככל הנראה הגיע למסקנה שלא ניתן להמתין עד אז.
על פי הערכות, עסקה "טובה" מבחינת ישראל תכלול הפסקה מוחלטת של תוכנית הגרעין האיראנית, הסגרת כל החומר המועשר והתחייבות איראנית שלא להעשיר אורניום בעתיד, בכל רמה שהיא. בנוסף, ישראל תדרוש צמצום טווח הטילים הבליסטיים של איראן כך שלא יוכלו להגיע לשטחה, והפסקה מלאה של התמיכה האיראנית בארגוני טרור ומליציות במזרח התיכון – בהם חיזבאללה, חמאס והחות'ים.

עם זאת, ההסתברות שהנהגת איראן תסכים לתנאים אלה נחשבת נמוכה מאוד. לנוכח זאת, נתניהו צפוי לבקש מהנשיא לשעבר לתחום את השיחות בזמן מוגדר, ולא לאפשר למשא ומתן להתארך יתר על המידה.
כמו כן, ייתכן כי השניים ידונו גם בתיאומים אפשריים לקראת תקיפה אמריקנית – או מתקפה משותפת של ישראל וארה"ב – במקרה שבו השיחות עם איראן ייכשלו. אף שלא מדובר בתרחיש הסביר ביותר, קיימת אפשרות שנסיעת הבזק עצמה מהווה חלק ממהלך הטעיה לקראת פעולה צבאית קרובה נגד מטרות איראניות.

ניסיון העבר מלמד כי גם בזמנים שבהם נראו פערים בין שני המנהיגים, התברר בהמשך כי השניים היו מתואמים במלואם, לרבות במבצע "עם כלביא" ובתקופת ההמתנה שקדמה לו.
