נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (שבת) שבארצות הברית הציבו לאוקראינה ולרוסיה יעד לחודש יוני להשגת הסכם שיביא לסיום המלחמה המתמשכת בין המדינות, כך דווח בניו יורק פוסט. הדברים נאמרו בשיחה עם כתבים והיו תחת אמברגו עד היום בבוקר.

לדברי זלנסקי, הממשל האמריקני מבקש לייצר לוח זמנים ברור לסיום הלחימה עד תחילת הקיץ. "האמריקנים מציעים לצדדים לסיים את המלחמה עד תחילת הקיץ הקרוב, וככל הנראה יפעילו לחץ בהתאם ללוח הזמנים הזה", אמר. והוסיף: "הם אומרים שהם רוצים לעשות הכול עד יוני. הם יעשו הכול כדי לסיים את המלחמה".
זלנסקי ציין כי ארצות הברית הציעה לקיים כבר בשבוע הבא סבב נוסף של שיחות משולשות בין הצדדים בשטחה, לראשונה מאז תחילת המגעים, וכי המיקום המסתמן הוא מיאמי. "אישרנו את השתתפותנו", אמר.

הדדליין החדש מגיע לאחר סבב שיחות בתיווך אמריקני שנערך באבו דאבי ולא הניב פריצת דרך. במקביל, הפערים בין הצדדים נותרו עמוקים: רוסיה דורשת מאוקראינה לסגת מחבל דונבאס, שם נמשכת לחימה עזה, בעוד קייב מדגישה כי לא תסכים לוותר על השטח. נכון לעכשיו, המחלוקות המהותיות נותרו בעינן והלחץ הבינלאומי צפוי להתגבר ככל שמתקרב היעד שהציבה וושינגטון.
