מכבי תל אביב המשיכה הערב (חמישי) את המומנטום החיובי מאז מינויו של המאמן רוני דיילה, כשהביסה 0:5 את מכבי יפו באצטדיון בלומפילד ועלתה בקלות לחצי גמר גביע המדינה. זהו הניצחון השני ברציפות של האלופה בתוצאה גבוהה, לאחר ה-1:4 מול עירוני קריית שמונה בליגה.

הכוכב של הערב היה אמיר סהיטי, שכבש צמד בבכורה שלו בהרכב הפותח והראה ניצוצות של שחקן מפתח לעתיד. לצידו כבשו גם עידו שחר, רוי רביבו וסייד אבו פרחי, בעוד דור פרץ רשם שלושה בישולים והוביל את משחק ההתקפה של הצהובים, ששלטו ללא עוררין מהדקה הראשונה ועד הסיום.
יפו, מהתחתית של הליגה הלאומית, קיוותה להפתיע אך נכנעה לפערי הרמות. האדומים איבדו את הקפטן רונן פרץ שהורחק בדקה ה-54 לאחר שקיבל כרטיס צהוב שני על התחזות ברחבה, ובשלב הזה המשחק כבר הפך לחד צדדי לחלוטין.

מכבי תל אביב הצטרפה למכבי חיפה, הפועל באר שבע ובני יהודה כעולות לחצי הגמר, כשההגרלה תיערך ביום ראשון הקרוב בתא הכבוד באצטדיון רמת גן. המאמן רוני דיילה סיכם: "אני מרוצה מהגישה ומהמשמעת, השחקנים מיישמים את מה שאנחנו עובדים עליו. יש תחושה של דרך נכונה".
הקשר אמיר סהיטי, שכבש את שני שעריו הראשונים במדי הקבוצה, אמר לאחר המשחק: "אני שמח על ההזדמנות, הקבוצה קיבלה אותי נהדר ואני רק רוצה להמשיך לעזור לה".
הצהובים יחזרו ביום שני למשחקי הליגה, שם יפגשו את בני ריינה – אך יצטרכו להסתדר ללא הבלם הייטור, שספג כרטיס צהוב חמישי וייעדר.
