accessibility-icon
share-icon
טראמפ בהשקת מועצת השלום | צילום: רויטרס
טראמפ בהשקת מועצת השלום | צילום: רויטרס

טראמפ: "האיראנים מנהלים כרגע מו"מ כי הם לא רוצים שנכה בהם"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יח שבט ה'תשפו (05.02.26)

11

40

like

3

dislike

יום לפני תחילת סבב שיחות הגרעין בעומאן, נשיא ארה"ב התבטא שוב ביחס לאפשרות של תקיפה אמריקאית: "איראן מנהלים משא ומתן כי הם לא רוצים שנכה בהם - יש לנו צי גדול שמתקדם לשם"


סבב השיחות בעומאן בין ארצות הברית לאיראן צפוי להתקיים מחר (שישי) בשעה עשר בבוקר, אך המתיחות בין המדינות ממשיכה לגבור, ואיום המלחמה ממשיך לרחף מעל המזרח התיכון, עם התבטאויות הדדיות מצד שתי המדינות, עם איומים מרומזים יותר או פחות.

מנהיג איראן עלי ח'מינאי
maximize-image
images-count1+
עלי חמינאי | צילום: רשתות ערביות

לפני זמן קצר, הנשיא דונלד טראמפ התבטא בנושא, ואמר: "איראן מנהלים משא ומתן כי הם לא רוצים שנכה בהם – יש לנו צי גדול שמתקדם לשם". במקביל, דובר צבא איראן שיגר איום חריג בנוגע לתגובת המשטר לפעולה אמריקאית: "אם תפרוץ מלחמה, היקפה יקיף את כל האזור ואת כל הבסיסים האמריקאים,. הגישה שלנו אליהם קלה, והם פגיעים".

כזכור, עיתון הניו יורק טיימס דיווח מוקדם יותר היום כי באיראן הסכימו לדון בשיחות עם ארה"ב גם בסוגיית הטילים ובתמיכה בארגוני הפרוקסי שלה במזרח התיכון. על פי הדיווח, שני הצדדים סיכמו כי עיקר השיחות יעסוק בתוכנית הגרעין, אך גם הסכימו כי ידונו בטילים ובארגוני הפרוקסי – שני נושאים שעד עתה משטר האייתוללות סירב להכניס.

maximize-image
images-count1+
טיל בליסטי איראני, ארכיון | צילום: לפי חוק 27א' זכויות יוצרים

שלושה גורמים רשמיים באיראן וגורם ערבי אמרו לעיתון כי "בסופו של דבר, כולם התפשרו מעט". על פי אותם גורמים, ארה"ב הסכימה שהשיחות יתקיימו בעומאן וללא מעורבות גורמים אזוריים, ובאיראן הסכימו לקיים שיחות ישירות עם האמריקאים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News