accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות המשטרה

סוף לתופעה? עד 3 שנות מאסר למשליכי אבוקות במגרשי ספורט

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יח שבט ה'תשפו (05.02.26)

16

16

like

0

dislike

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתהפוך את יידוי האמצעים הפירוטכניים לעבירה פלילית חמורה • יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל: "ילדים לא אמורים להרגיש בשדה קרב" • יוזמת החוק, ח"כ מלינובסקי: "כלי חשוב למשטרה"


מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין רביעי לחמישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק איסור אלימות בספורט, אותה יזמה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי יחד עם קבוצת חברי כנסת. ההצעה עברה בתמיכתם של 8 חברי כנסת וללא מתנגדים כלל.

maximize-image
images-count2+
ישיבת מליאת הכנסת, ארכיון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

החוק החדש קובע כי יידוי של אמצעי פירוטכני בזמן אירוע ספורט או בסמוך לו, בין אם במקום האירוע עצמו ובין אם לעברו, ייחשב כעבירה פלילית. העונש המירבי שנקבע בגין עבירה זו יעמוד על שלוש שנות מאסר.

בדברי ההסבר להצעת החוק הודגש כי בשנים האחרונות הפכה תופעת יידוי האבוקות והחזיזים לנפוצה ומסוכנת. השימוש באמצעים אלו מסכן באופן ישיר את שלומם של השחקנים, השופטים, הצוותים המקצועיים והקהל הרחב. עוד צוין כי המציאות האלימה מביאה להדרת משפחות וילדים מהמגרשים בשל החשש להיפגע, פוגעת בתדמית הספורט הישראלי ואף גורמת לביטול משחקים.

maximize-image
images-count2+
ח"כ צביקה פוגל | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, בירך על אישור החוק ואמר: "בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בתופעה של יידוי אמצעים פירוטכניים באירועי ספורט, כמו אבוקות וחזיזים. ילדים לא אמורים להגיע עם ההורים שלהם למגרש ולהרגיש בשדה קרב". ח"כ פוגל הוסיף כי הוא מצפה מאגודות הספורט לפעול להבאת הוראות החוק לידיעת הציבור, במטרה לשמור על אירועי הספורט כחוויה בטוחה לכל המשפחה.

יוזמת החוק, ח"כ יוליה מלינובסקי, סיפרה על הרקע לחקיקה: "החוק הזה נולד בזכות הדובר שלי, יונתן אדלר, שהוא חובב כדורגל מושבע". מלינובסקי הודתה לח"כ פוגל וליו"ר הקואליציה אופיר כץ על שיתוף הפעולה בקידום החוק, וסיכמה: "החוק הזה נותן כלי חשוב נוסף למשטרה וצריך לוודא שיעשה בו השימוש הראוי".

maximize-image
images-count2+
יוליה מילנבוסקי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

רק אתמול, במשחק של בית"ר נגד בני יהודה, המשטרה עצרה חשוד שהשליך רימון עשן במהלך המשחק. החשוד, בן 18 תושב דימונה, זוהה באופן מיידי על ידי מערך המצלמות הטכנולוגי הפרוס באצטדיון, ותוך זמן קצר נעצר ע"י השוטרים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News