במשטרה אישרו הבוקר (חמישי) את הפרסום של כתבנו אריאל עידן לפיו אקדחים, מטען חבלה, כלי פריצה ותחמושת רבה נתפסו בחצר בית ספר ביישוב לקיה שבנגב. על פי החשד, חלק מהציוד נגנב מכבאות והצלה. הממצאים נלקחו והחלה חקירה לבירור המעורבים.

במהלך הפעילות נתפסו אמצעי לחימה רבים, ובהם מטען חבלה שטופל במקום על ידי חבלן משטרתי ונלקח להמשך טיפול, שני אקדחים, מסוג גלוק ומסוג טאורוס, עם מחסניות, ארגז תחמושת ובו שרשיר בקוטר 0.5 אינץ', מחסניות מסוג M16 וכן מפסק הידראולי המשמש כמכשיר פריצה, החשוד כגנוב מכבאות והצלה.
מדובר באירוע חמור שמדגיש את הימצאות הנשק הבלתי חוקי ביישובים הבדואים בנגב. על פי המשטרה, כמעט מדי יום מאתרים כוחותיה כלי נשק שונים ברחבי הארץ, כאשר רובם מקורם בגניבות מבסיסי צה"ל.

אחת הסוגיות שאיתה מתמודדים שוטרי המחוז הדרומי זו תופעת הנשק הבלתי חוקי שזולג מצה"ל לרחוב הערבי. במקרה אחר שאירע לאחרונה, נמצאו 250 פתילים רועמים בשטח פתוח סמוך למחנה ג'וליס בדרום. הציוד נותר במקום לאחר שכוח צה"ל אימן באזור והשאיר את החומרים. מקרה זה מצטרף למספר מחדלים שנרשמו בצה"ל בשנים האחרונות.
מפקד מרחב רותם, נצ״מ ששי שלמה: "פעילות יזומה זו ממחישה את נחישות המשטרה לפגוע בלב תשתיות מסוכנות ולהוציא מהשטח אמצעי לחימה שהוסלקו גם במוסדות חינוך. תפיסת הנשק והמטען בשטח בית הספר היא צעד משמעותי בשמירה על ביטחון התושבים והילדים, ואנו נמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות נגד מחוללי הפשיעה הגורמים לאירועי ירי".
