accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

בן גביר בפטריוטים: "היועמ"שית צודקת, אני לא עציץ"

דסק C14

דסק C14

יח שבט ה'תשפו (05.02.26)

31

115

like

1

dislike

בתגובה לעמדתה של היועמ"שית כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את בן גביר בטענה כי חורג מסמכויותיו בהתערבותו המבצעית ובמינויי קצינים - השר מגיב • בריאיון לתוכנית "הפטריוטים" מצהיר: "לא אאפשר למערכת לשכפל את עצמה"


העימות בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, עולה שלב. בתגובה לעמדתה של היועמ"שית לפיה על רה"מ לפטר את השר בטענה כי חורג מסמכויותיו בהתערבותו המבצעית ובמינויי קצינים, בריאיון הערב (רביעי) לתוכנית "הפטריוטים" הגיב בן גביר לדברים.

maximize-image
צילום: אורן בן חקון

"היועמ"שית אמרה שאני נותן גיבוי לשוטרים ומתערב במינויים – היא צודקת", הצהיר בן גביר. לדבריו, פעולות אלו אינן בגדר חריגה מסמכות אלא מימוש ליבת תפקידו כשר הממונה. השר הדגיש כי מתן גיבוי ציבורי לשוטרים הפועלים בשטח הוא צעד הכרחי לחיזוק ההרתעה והביטחון העצמי של הכוחות, לאחר שנים של "סירוס משפטי".

"לא אאפשר למערכת לשכפל את עצמה"

בנוגע לסוגיית המינויים, שהייתה לאחד ממוקדי החיכוך המרכזיים מול הפיקוד הבכיר של המשטרה והייעוץ המשפטי, טען השר כי זכותו וחובתו למנות קצינים התואמים את תפיסת עולמו המדינית. "הציבור בחר בי כדי להוביל מדיניות, ולא ניתן לעשות זאת ללא האנשים המתאימים בדרג הפיקודי", הסביר. הוא הוסיף כי הוא דוחה את הניסיונות להשאיר את סמכות המינויים בידי הדרג המקצועי בלבד.

המאבק על המשילות

בן גביר תקף את הגישה המשפטית המבקשת, לטענתו, לצמצם את כוחו של הדרג הנבחר. "היועמ"שית כנראה רגילה לשרים שהם 'עציצים' – אני לא כזה", אמר. "אני שר שבא לעבוד ולמשול, ואני לא מתכוון לשבת בחיבוק ידיים בזמן שהפשיעה והטרור משתוללים. המנדט שלי הוא מהעם, ואני מתכוון לממש אותו עד תום".

עקבו אחרינו גם ב-Google News