בשנת 2024 פיקד סנ"צ עמית פולק, מפקד תחנת חדרה, על אכיפת הפגנת שמאל שנערכה בקיסריה. במהלך ההפגנה הותקף פולק פיזית על ידי פעילת שמאל שהתפרעה במקום וסטרה לו.

המשטרה זימנה את המפגינה לחקירה, ובסיומה החליטה להמליץ על העמדתה לדין בגין תקיפת שוטר, הכשלת שוטר והתפרעות במקום ציבורי. התיק הועבר להכרעת פרקליטות מחוז צפון אלא שמאז, כך התברר, הוא פשוט נעלם. כפי שפרסמנו לפני כחודש, שורה של תיקים בפרקליטות נותרו ללא החלטה במשך זמן ממושך, תוך שימוש בתירוצים מוזרים.
פנינו לפרקליטות בבקשה להבין מדוע לא התקבלה החלטה בתיק התקיפה של סנ״צ פולק למרות הזמן הרב שעבר וקיבלנו תגובה שלפיה התיק לא טופל במשך כמעט שנתיים בשל פגיעת טיל בבניין הפרקליטות במהלך מבצע "עם כלביא".

אלא שבירור נוסף שערכנו מעלה תמונה שונה לחלוטין: התיק דווקא נסגר בדצמבר 2025, מסיבה לא ברורה שאינה קשורה כלל לפגיעת הטיל. באופן שמעורר שאלות נוספות, ימים ספורים בלבד לאחר פניית חדשות 14 התיק נפתח מחדש לפני שלושה ימים.
הפער בין תגובת הפרקליטות לבין מצב התיק בפועל מעלה תהיות קשות באשר להתנהלות המערכת, לשקיפות ולשאלה האם מופעלים שיקולים זרים בהחלטות הנוגעות לאלימות כלפי שוטרים.

ברקע הדברים נציין כי בתוך פחות מחצי שנה הוגש כתב אישום נגד סנ"צ עמית פולק עצמו, בגין תקיפת מפגין, שמי עטר, מקורב לראש מח"ש קרן בר-מנחם, ואדם שהתבטא לאחרונה בפומבי על תוכנית השמאל לכאוס מחודש ברחובות, כפי שחשף כתבנו ישי פרידמן במהדורה המרכזית.
בזמן שתיק נגד שוטר מתקדם במהירות שיא, תיק שבו שוטר מותקף בהפגנה נגרר, נסגר בשקט, ונפתח מחדש רק אחרי התערבות תקשורתית. בפרקליטות, כך נראה, עדיין חייבים תשובות.

גורם בכיר במשטרה מסר: "מאז פרצו מחאות קפלן רואים בבירור כי דמם של השוטרים הותר וזה לא מעניין אף אחד בפרקליטות או בתי המשפט שהשוטרים מותקפים. כולי תקווה שהסיפור שחשפת הערב יביא לבשורה ולשינוי ההתנהלות ובכל מקרה, על הפרקליטות להתבייש בהתנהלותה הבזיונית".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
