הותר לפרסום היום (רביעי) כי ראש העיר אשקלון תומר גלאם הוא החשוד בשחיתות. על פי החשד, חלק מכספי תרומות בהיקף של מיליוני שקלים שקיבלה העירייה מגורמים שונים בארץ ובחו"ל, שיועדו לרווחת התושבים על רקע מלחמת "חרבות ברזל" ו"עם כלביא", הועברו לקרן קהילתית ונותבו לשימושים פרטיים.

מחקירת המשטרה עולה החשד כי מהקרן הקהילתית הועברו הכספים, לכאורה, לכיסם הפרטי של גלאם ומקורביו. החקירה התנהלה בחודשים האחרונים באופן סמוי על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433.
מוקדם יותר השבוע, עם המעבר לחקירה גלויה, ערכה המשטרה חיפושים בבתים ובמשרדים, ועיכבה לחקירה את ראש הרשות המקומית, בכירים נוספים בעירייה וכן אנשי עסקים. כלל המעוכבים הועברו לחקירה במשרדי היחידה בלהב 433.

שעות ספורות לפני שעוכב לחקירה, השתתף גלאם בכנס איגוד הגזברים ברשויות המקומיות באילת, ושם, על פי עדויות המשתתפים, אמר רק אתמול מעל הבמה: "אמא שלי תמיד אמרה לי שעם כספי ציבור צריך לנהוג בתבונה".
