העולה הראשונה: מכבי חיפה העפילה הערב (ג') לחצי גמר גביע המדינה לאחר ניצחון 0:2 על מ.ס כפר קאסם.
חצי גמר! 👊🏽#יאללהמכבי #MACKSC #maccabi #גביעהמדינהווינר pic.twitter.com/lqGNqyXIMV
— Maccabi Haifa FC (@mhfootballclub) February 3, 2026
מכבי חיפה אומנם לא הציגה כדורגל גדול והתקשתה מול הקבוצה מהליגה הלאומית אך בסופו של דבר עמדה במשימה והעפילה ל-4 האחרונות כשהיא רחוקה 2 ניצחונות מהנפת הגביע.
הירוקים עלו ליתרון בדקה ה-24 לאחר התקפה נהדרת שהסתיימה בבעיטה נפלאה של מיכאל אוחנה לרשת. תחילה השער בוטל אך לאחר בדיקת VAR הוא אושר והקבוצה מהכרמל עלתה ליתרון עליו שמרה עד לסיום המחצית הראשונה.
מחצית בסמי ⏸️#יאללהמכבי #MACKSC #maccabi #גביעהמדינהווינר pic.twitter.com/5qA83ImWz4
— Maccabi Haifa FC (@mhfootballclub) February 3, 2026
למרות שלא הציגו כדורגל חיובי במחצית השנייה, הירוקים כבשו את השני עמוק בתוספת הזמן והחלו בחגיגות. בנסון סיפק בישול ענק בהופעת הבכורה שלו במדים הירוקים כשעבר ארבעה שחקנים של כפר קאסם ובסיום מצא את סדריק דון שקבע 0:2 ואת תוצאת המשחק.
לאחר הניצחון, מכבי חיפה היא הקבוצה הראשונה שמבטיחה את מקומה בין 4 האחרונות ועבורה מדובר על ההעפלה ראשונה לאחר שלוש הדחות רצופות בשלב רבע הגמר.

כעת היא תמתין לגלות מי תהיה יריבתה בשלב הבא כאשר מחר בית"ר ירושלים תפגוש את בני יהודה ובמקביל הפועל באר שבע תתארח אצל מכבי בני ריינה. ביום חמישי גם האלופה מכבי תל אביב תעלה לשחק כשתפגוש את מכבי יפו.
מאמן מכבי חיפה, ברק בכר אמר לאחר הניצחון: "מבחינתנו זה גמר שלישי, מהמשחק הראשון אמרנו שהגביע זה המטרה. עברנו שלושה גמרים, נשאר הגמר הרביעי והחמישי".
עוד הוסיף בכר: "זה גביע, ידענו שיהיה קשה. באה קבוצה מצוינת שהסתגרה טוב, לא ייצרנו הרבה מצבים כמו שרצינו, אבל עדיין עשינו את שלנו ומסתכלים לליגה כבר ליום שבת".

