משרד האוצר פרסם הערב (שלישי) כי בכוונת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לחתום בימים הקרובים על צו לביטול מכסים בשוק החלב לפרק זמן ממושך. במשרד האוצר כתבו כי כוונתו של סמוטריץ' באה ברקע המחסור המכוון שמקדמים גורמים בענף ובמטרה לאפשר אספקת חלב שוטפת לאזרחי ישראל.

הרפתנים מפסיקים לספק חלב – המדפים יתרוקנו בקרוב

לאחר שהרפתנים איימו שיעצרו את אספקת החלב למחלבות כצעד מחאה מול הרפורמה שמקדם שר האוצר סמוטריץ' הודיע כבר אמש מעל בימת הכנסת שהוא יסיר את כל המכסים באופן חד צדדי: "אני מחויב לכך שלאזרחי ישראל יהיו גבינה וחלב וגם שיהיו מחירים זולים".

שר האוצר הסביר אמש כי "רפורמת החלב שומרת על הייצור המקומי ועל החקלאות, פותחת את השוק לתחרות, מורידה מחירים ונלחמת במונופולים. בשוק יש שלוש מחלבות – תנובה, טרה ושטראוס ששולטות ב-85% מהשוק ומפקיעות מחירים. המחירים במדינת ישראל הם כפולים בלא מעט מוצרים ביחס למדינות ה-OECD".

ההנחיה של נתניהו בנוגע לרפורמת החלב – והמתקפה מתוך הליכוד
סמוטריץ' הוסיף כי "הקרטלים מסיתים את החקלאים ומאיימים על אזרחי ישראל להפסיק לייצר חלב ממחר. נגמרו הימים בהם לוקחים את אזרחי ישראל כבני ערובה. אני אומר בצורה חד משמעית – אם אתם תפסיקו לייצר חלב אני אסיר את כל המכסים באופן חד צדדי ואפתח את השוק לתחרות. זו סמכותי כשר אוצר. אני מחויב לכך שלאזרחי ישראל יהיו גבינה וחלב וגם שיהיו מחירים זולים".

הקלטות בלעדיות שחשפנו אמש כיצד מתכנן שר האוצר להעביר את הרפורמה הזו למרות קומץ חברי כנסת מהליכוד שמתנגדים לכך: סמוטריץ' תוקף את אותם חברי כנסת ומכנה אותם "התא הסוציאליסטי" בליכוד וסבור שהם חוברים לנעמה לזימי ולמרב מיכאלי. בנוסף סמוטריץ' טוען כי הוא בטוח שעד ההצבעה, ראש הממשלה יישר את כולם.
