accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

נסגרה עמותה שהתחזתה כמסייעת לנפגעי טרור וצה"ל - ופעלה במרמה

דסק C14

דסק C14

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

4

like

0

dislike

בית המשפט הורה על פירוק עמותת "עלבמ" בעקבות ליקויים חמורים שהתגלו בחקירת רשות התאגידים • העמותה, שנועדה לסייע לנפגעי טרור וחיילי צה"ל, הגישה דיווחים כוזבים ונוהלה על ידי אדם אחד • הכספים שנותרו יועברו לבית הלוחם בתל אביב


רשות התאגידים במשרד המשפטים הודיעה היום (שלישי) כי בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על פירוק עמותת "עלבמ", שהוקמה במטרה לסייע בשיקום וטיפול בנפגעי פעולות איבה וחיילי צה"ל. ההחלטה הדרמטית התקבלה לאחר הליך חקירה ופיקוח שניהלה רשות התאגידים, אשר חשף שורה של ליקויים חמורים והתנהלות בלתי תקינה.

maximize-image
images-count1+
צעדת נכי צה"ל בירושלים | צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90

ממצאי החקירה העלו תמונה מדאיגה, לפיה העמותה לא קיימה פעילות ממשית לקידום מטרותיה המוצהרות. עוד התברר כי כל הסמכויות רוכזו בידי אדם אחד, המייסד ניסים צור, ששימש במקביל כמנכ"ל ויו"ר הוועד. בנוסף, לרשמת העמותות הוגשו מסמכים כוזבים, כולל דיווחים על תרומות שלא התקבלו בפועל, במטרה לקבל אישורים והטבות שלא כדין.

בעקבות בקשת הפירוק, מונתה עו"ד שירלי יפרח-אזור כמפרקת זמנית. בדו"ח מפורט שהגישה לבית המשפט, היא המליצה לקבל את הבקשה וציינה כי העמותה נשלטה ונוהלה בפועל על ידי אדם אחד, וכי קיים "ספק ממשי" בנוגע לתקינות הדיווחים שהוגשו. לאור הממצאים, הסכים מר צור לפירוק, ובית המשפט הוציא את הצו הסופי.

maximize-image
images-count1+
מפגן תמיכה בנכי צה"ל בפתח תקווה | קרדיט: ללא

בסיום ההליך, קבע בית המשפט כי ככל שיישארו כספים בקופת העמותה לאחר סיום תהליך הפירוק, הם יועברו במלואם לבית הלוחם בתל אביב, המופעל על ידי ארגון נכי צה"ל. בכך הובטח שהכספים יגיעו ליעדם המקורי – תמיכה וסיוע לגיבורי ישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News