המפכ"ל החליט היום (שני) להעביר את חומרי חקירת הפצ"רית ליועמ"שית של משרד המשפטים יעל קוטיק, שתצטרך לבחון את החומרים ולהחליט לאן תלך החקירה. זאת כאשר היועמ"שית בהרב-מיארה עצמה לא נחקרה כלל. יצוין כי יועמ"ש המשטרה סבור שבהרב-מיארה ואנשיה לא קשורים לתיק הפצ"רית, זאת למרות שלא זומנה אפילו לעדות.

מנגד, החלטת המפכ"ל להעביר את תיק החקירה דווקא ליועמ"שית משרד המשפטים, עשויה להביא לשינוי דרמטי בתיק הכולל החלטה לחקור את היועמ"שית – אם כי הסיכוי לא גבוה. הסיבה כאמור, טמונה בכך שבהרב-מיארה "שרדה" תקופה ארוכה מבלי שתזומן לעדות – וצריכה לקרות התפתחות משמעותית כדי שהחלטה כזאת תתקבל.

עם זאת, במידה שקוטיק לא תשנה את ההחלטה ולא תורה על חקירת הפצ"רית, לא מן הנמנע שהיועמ"שית תחזור לתיק החקירה מהדלת הראשית – ותגיש את כתב האישום נגד הפצ"רית ואנשיה בעצמה. בכל מקרה, הפרשה לא צפויה להסתיים כל כך מהר, והיא צפויה להגיע פעמים נוספות לבג"ץ. בינתיים, שר המשפטים יריב לוין לא התייחס עדיין להחלטה. לוין ילמד את ההחלטה וכנראה יפרסם הודעה בהמשך.
כחלק מסכומי החקירה, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, קיים פגישה עם ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) ועם חברי צוות החקירה, אשר סקרו בפניו את הממצאים שנאספו ואת הפעולות שבוצעו. במשטרה הדגישו בהודעתם כי המפכ"ל בחן סוגיות עקרוניות וקיבל הסברים מהצוות, תוך שהם דוחים בתוקף טענות על מעורבות פסולה: "לא למותר לציין כי בניגוד לפרסומים השגויים, המפכ"ל לא התערב בעבודת החקירה". דרישה לבחינה חיצונית בשל "רגישות ציבורית".

על פי המתווה שקבע המפכ"ל, ובהתאם לחוות הדעת שתתקבל ממשרד המשפטים, יועבר חומר החקירה לאותו גורם בדיקה מוסמך וחיצוני. גורם זה יהיה אחראי לבחון את הממצאים ולהכריע לגבי המשך ההליכים: האם נדרשות השלמות חקירה וזימון עדים נוספים, או לחלופין – האם יש להגיש כתבי אישום נגד החשודים הרלוונטיים בפרשה.
