accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

הפסקת האש הסתיימה: רוסיה חידשה את המתקפות באוקראינה

דסק C14

דסק C14

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

2

1

like

0

dislike

המתקפה הרוסית התמקדה במתקני אנרגיה בשישה אזורים שונים וכללה כמות רבה של אמצעי לחימה: 70 טילים ו-450 כטב"מים • הפגיעה בתשתיות האנרגיה הותירה ערים שלמות במצב חירום • מחר יתקיימו באבו דבי שיחות על מנת להגיע להפסקת אש נוספת


רוסיה ביצעה הלילה (בין שני לשלישי) את מתקפת הטילים והכטב"מים הגדולה ביותר שלה על אוקראינה מאז תחילת השנה האזרחית. בכך הסתיימה הפסקת האש הקצרה שסיכמו פוטין וטראמפ, שנועדה להשהות את התקיפות עד יום ראשון. כעת, מאות אלפי אזרחים נאלצים להתמודד עם פגיעות קשות בתשתיות בשיאו של החורף.

צילום: שאטרסטוק
maximize-image
images-count2+
רוסיה, אוקראינה, פוטין, זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

על פי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, המתקפה הרוסית התמקדה במתקני אנרגיה בשישה אזורים שונים וכללה כמות בלתי נתפסת של אמצעי לחימה: 70 טילים ו-450 כטב"מים. לדבריו מדובר בהסלמה משמעותית שנועדה לשתק את מערכות החימום והחשמל במדינה בתקופה הקרה ביותר של השנה.

הפגיעה בתשתיות האנרגיה הותירה ערים שלמות במצב חירום. כך למשל בקייב עיר הבירה, כ-1,200 בנייני מגורים רבי-קומות נותרו ללא חימום לאחר פגיעה ישירה במערכות האספקה, כפי שנמסר על ידי ראש העיר ויטלי קליצ'קו. במקביל, על פי דיווח של שירות החירום האוקראיני, נמסר כי שלושה בני אדם נפצעו בתקיפות. כל זאת בשעה שהטמפרטורות בבירה צנחו הלילה למינוס 20 מעלות, מצב שאילץ אלפי תושבים להצטופף בתחנות הרכבת התחתית כשהם עטופים בשקי שינה ובשמיכות.

maximize-image
images-count2+
בניין נפגע מהתקיפות | צילום: רויטרס

המצב בחרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, קשה גם הוא, שם ראש העיר איהור טרחוב, דיווח על פגיעות קשות בתשתיות שהשאירו לפחות 820 בניינים ללא חימום, בזמן שבחוץ נמדדו מינוס 25 מעלות. "המטרה ברורה: לגרום נזק מקסימלי ולהשאיר את העיר ללא חום בקור הקשה", אמר טרחוב. בנוסף, באודסה שבדרום המדינה, למעלה מ-50,000 בני אדם מנותקים מחשמל, כך נמסר מהממשל הצבאי האזורי. כמו כן, גם בדניפרו דווח על תקיפות קשות של טילים בליסטיים.

חברת האנרגיה הפרטית הגדולה באוקראינה, DTEK – המנהלת משאבי פחם, תחנות כוח והפצת חשמל. הודיעה כי היא נמצאת ב"מצב הישרדות", היא מפעילה כיום חמש תחנות כוח תרמיות באוקראינה, שתיים מהן סגורות כעת ושלוש האחרות פועלות בקיבולת נמוכה.

maximize-image
images-count2+
תחנת כוח חשמלית | צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל החברה הצהיר בריאיון ל-CNN כי זהו "המצב הגרוע ביותר של מערכת האנרגיה שלנו בהיסטוריה המודרנית". הדברים נאמרו לאחר שרק ביום ראשון האחרון נהרגו 12 כורים שנסעו למכרה פחם של החברה, ונפגעו מתקיפה של מוסקבה שפתחה במתקפה על מכרות הפחם .

נכון לעכשיו, צוותי החירום האוקראיניים פועלים לתיקון הנזק אך לעתים קרובות זה לא אפשרי בתנאי מזג אוויר קפואים. כזכור, הקרמלין אישר כי סבב השיחות המשולש הבא בין אוקראינה, רוסיה וארצות הברית – שמטרתו לסיים את המלחמה – יתקיים ביום רביעי וחמישי באבו דאבי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News