סבסטיאן גומז-פניה, המתמודד עם שיתוק חמור ואחד הראשונים בבריטניה שהתנסו בשבב המוח של חברת "נירולינק" שבבעלות אילון מאסק, סיפר בסוף השבוע בריאיון ל"סקיי ניוז" על המהפך שחווה בעקבות ההשתלה: "זה שינוי עצום בחיים".
🚨🌎 “What is it like to receive Elon Musk’s brain chip?”
“Now when I move my hands – something happens – it looks and it feels magical”
Elon Musk:- “The future is going to be weird”
Wow – must’ve pained Legacy Media Sky News to report on this incredible breakthrough from… pic.twitter.com/LcAGBe5hCZ
— Concerned Citizen (@BGatesIsaPyscho) January 29, 2026
אחרי שנים שבהן איבד כל שליטה פיזית בידיו, גומז-פניה תיאר תחושה של "קסם" בכל פעם שהצליח לשלוט במחשב באמצעות המחשבה שלו בלבד, וסיפר בהתרגשות: "זה מעניק לי תקווה חדשה".
לדבריו, "כל מי שנמצא במצבי מנסה להזיז חלק כלשהו בגוף כדי לבדוק אם יש סימן להחלמה. אבל עכשיו, כשאני רק חושב על להזיז את היד שלי, זה מדהים לראות שמשהו באמת קורה".

בשלב זה, הניסוי הבריטי מתמקד בבחינת הבטיחות והאמינות של השבב, ובעוד שהקהילה המדעית ממתינה לפרסום הממצאים הרשמיים, עבור המשתתפים, המהפכה כבר החלה.
עם זאת, הטכנולוגיה של אילון מאסק אינה משיבה נכון לרגע זה את התנועה לגפיים, אלא מתרגמת פעילות מוחית לפעולות דיגיטליות. אלקטרודות זעירות שהושתלו במוחו קולטות את האותות החשמליים הנוצרים כשהוא חושב על תנועת יד, ומערכת בינה מלאכותית מפרשת אותם ומתרגמת אותם להזזת סמן ולביצוע פעולות על גבי מסך המחשב.
