accessibility-icon
share-icon
אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק
אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

הצצה לחייו של מושתל שבב המוח מבית אילון מאסק | צפו

רבקה שורק

רבקה שורק

יד שבט ה'תשפו (01.02.26)

2

58

like

0

dislike

המשתתף הבריטי בניסוי של אילון מאסק שמתמודד עם שיתוק חמור חושף כיצד שבב ה"נירולינק" החזיר לו את השליטה בעולם הדיגיטלי דרך המחשבה: "זה פשוט מדהים לראות שאני רק חושב על פעולה מסוימת - וזה פשוט קורה על המסך" • הצצה לחייו


סבסטיאן גומז-פניה, המתמודד עם שיתוק חמור ואחד הראשונים בבריטניה שהתנסו בשבב המוח של חברת "נירולינק" שבבעלות אילון מאסק, סיפר בסוף השבוע בריאיון ל"סקיי ניוז" על המהפך שחווה בעקבות ההשתלה: "זה שינוי עצום בחיים".

אחרי שנים שבהן איבד כל שליטה פיזית בידיו, גומז-פניה תיאר תחושה של "קסם" בכל פעם שהצליח לשלוט במחשב באמצעות המחשבה שלו בלבד, וסיפר בהתרגשות: "זה מעניק לי תקווה חדשה".

לדבריו, "כל מי שנמצא במצבי מנסה להזיז חלק כלשהו בגוף כדי לבדוק אם יש סימן להחלמה. אבל עכשיו, כשאני רק חושב על להזיז את היד שלי, זה מדהים לראות שמשהו באמת קורה".

maximize-image
אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

בשלב זה, הניסוי הבריטי מתמקד בבחינת הבטיחות והאמינות של השבב, ובעוד שהקהילה המדעית ממתינה לפרסום הממצאים הרשמיים, עבור המשתתפים, המהפכה כבר החלה.

עם זאת, הטכנולוגיה של אילון מאסק אינה משיבה נכון לרגע זה את התנועה לגפיים, אלא מתרגמת פעילות מוחית לפעולות דיגיטליות. אלקטרודות זעירות שהושתלו במוחו קולטות את האותות החשמליים הנוצרים כשהוא חושב על תנועת יד, ומערכת בינה מלאכותית מפרשת אותם ומתרגמת אותם להזזת סמן ולביצוע פעולות על גבי מסך המחשב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News