לקראת פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הערב (שני), שיגרו כמאתיים משפחות שכולות מ"פורום הגבורה" מכתב דחוף לנשיא האמריקני. במכתבן, מבקשות המשפחות מטראמפ להמשיך ולעמוד לצד ישראל ולא לכפות עליה מעבר ל"שלב ב'" בהסכם, כל עוד לא הושגו יעדי היסוד: השמדת חמאס והשבת גופתו של הלוחם רן גואילי הי"ד.
"בנינו יצאו לקרב מתוך תחושת שליחות עמוקה, ובגופם הגנו על המולדת", כתבו המשפחות לנשיא טראמפ. "במותם, הותירו לנו יקירנו ציווי ברור: ניצחון מוחלט והבטחת ביטחון ישראל לדורות. אנו מבקשים להציג בפניך את עקרונות היסוד המהווים עבורנו את הבסיס המוסרי והביטחוני להמשך קיומנו".

במכתב הדגישו המשפחות כי הן מצפות מהממשל בארה"ב לוודא שארגון הטרור חמאס עומד בכל התחייבויותיו במסגרת כל הסכם מתגבש. "לא ייתכן מצב שבו ישראל מתקדמת בהסכם בעוד הצד השני מפר את התחייבותו לממשל ארה"ב", נכתב. המשפחות הציבו דרישה קונקרטית להשבת גופתו של לוחם היס"מ, רן גואילי, כתנאי הכרחי, וקבעו כי התקדמות מדינית ללא פירוק חמאס מנשקו תהווה "פגיעה אנושה במורשת הנופלים ופתח למלחמה הבאה".
בנוסף, המשפחות התריעו מפני סוגיית הסיוע ההומניטרי, שלדבריהן הפך ל"צינור החמצן של שלטון הטרור". הן דורשות לעצור מיידית את הכנסת הסיוע כל עוד הוא משמש להתעצמות חמאס ומסכן את הישגי המלחמה.

סוגיה מרכזית נוספת במכתב היא שאלת השליטה הביטחונית ברצועת עזה ביום שאחרי. המשפחות שוללות על הסף מעורבות של כוח בינלאומי או הסתמכות על ערבויות זרות, ומבהירות כי "רק צבא ההגנה לישראל מסוגל להגן על ביטחון המדינה ועל העם היהודי, מהירדן ועד הים". הדרישה היא שצה"ל יישאר הגורם הבלעדי האחראי על הביטחון ברצועה, תוך שמירה על חופש פעולה מלא ותגובה נחרצת לכל הפרה.
"אדוני הנשיא, כמי שתמיד עמד לימין ישראל, אנו מצפים כי בפגישתך עם ראש הממשלה תיתן גיבוי מלא לדרישות אלו", חתמו המשפחות את מכתבן. "אלו אינן דרישות פוליטיות, אלא זעקתם של המשפחות ששילמו את המחיר היקר מכל".
המכתב נשלח לאחר שבסוף השבוע האחרון קיימו אנשי "פורום הגבורה" משמרת מחאה מול ישיבת הקבינט במשרד ראש הממשלה. במהלך המחאה קראו המשפחות לשרים ולעומד בראשם: "אין לכם מנדט לשקם את עזה עד השמדת החמאס ושחרור החטוף האחרון".
