היועצת המשפטית לממשלה ביקשה הערב (ראשון) מבית המשפט העליון להורות על הקפאת כל צעדי סגירת גלי צה"ל עד למתן פסק דין בעתירות שהוגשו בנושא. לטענת המדינה בתגובה הרשמית שהוגשה לבג"ץ, החלטת הממשלה לסגור את התחנה התקבלה למרות שורת פגמים משפטיים חמורים, ומתוך שיקולים חלקם זרים – דבר שהוצג גם בפני שרי הממשלה טרם קבלת ההחלטה.
לדברי היועמ"שית, "מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק להקפאת המצב הקיים", תוך שהיא מזהירה מהשלכות בלתי הפיכות – ובהן שינוי לוחות שידור, עזיבת עובדים, פגיעה במוטיבציה של החיילים והעובדים, והשלכות רוחב על השיח הציבורי: "גלי צה"ל היא תחנה ותיקה ומושרשת, כלי תקשורת ציבורי מרכזי עם חשיבות עיתונאית יוצאת דופן. סגירתה צפויה להשפיע באופן דרמטי על השיח הציבורי בישראל".

בתגובה נכתב כי הממשלה קיבלה את ההחלטה על בסיס המלצות של ועדה מייעצת שמונתה בידי שר הביטחון, אך בלא ייצוג מאזן של אנשי מקצוע ואנשי ביטחון, ותוך התעלמות מהמלצות ועדת זמיר שהוגשו עוד באותה קדנציה. כמו כן, צוין כי הממשלה קיבלה את ההחלטה חרף חוות דעת משפטית ברורה שהציגה פגמים מהותיים בסמכות, בתהליך ובשיקול הדעת – כולל החשש לשיקולים זרים הנוגעים לתכני התחנה ולשדרניה.
בהקשר לכך נכתב: "סגירת תחנת שידור ציבורית בעיתוי כה רגיש – חודשים לפני מערכת בחירות – מהווה מהלך טעון פוליטית ובעל השפעה חמורה על חופש הביטוי, באופן המחייב זהירות יתרה".

תגובת שר הביטחון לבג"ץ: ועד עובדי גלצ הגיש תצהירים כוזבים
התגובה מגיעה על רקע עימות חריף שהתגלע מול שר הביטחון ישראל כ"ץ, אשר בתגובה קודמת לבג"ץ טען באמצעות עורך דינו דוד פטר כי ועד העובדים של התחנה מסר תצהירים כוזבים והטעה את בית המשפט. לדברי פטר, העותרים פעלו "בחוסר ניקיון כפיים" במטרה להביא למתן סעד זמני במעמד צד אחד.
מנגד, ועד עובדי גל"צ העביר מסמך הסותר את עמדת משרד הביטחון – ומוכיח לטענתו כי ניתנה בפועל הוראה לעצור את ההתקשרויות עם יועצי התחנה עוד לפני הכרעת בג"ץ. הוועד טוען כי הודעת משרד הביטחון שהועברה לבית המשפט כוללת הכחשה לשיחה טלפונית שנעשתה בפועל, ומביע זעזוע מהטענות שהועלו כלפיו: "דופי חסר שחר כלפי עובדי ציבור מצהירים", נמסר.
