במהלך שיחה שמסר מייסד חטיבת חשמונאים הרב דוד לייבל לקציני חטיבת חשמונאים, הסביר הרב את ליבת הצרכים והרצונות של הציבור החרדי שמתגייס לצה"ל. הרב הדגיש כי כדי למשוך ולשלב בהצלחה בחורים חרדים, יש ליצור עבורם סביבה שתהווה "בית", מקום בו הם ירגישו בנוח ובטוחים. "תשאירו את הרב קוק אצלכם בישיבה", אמר הרב למפקדים.
הרב לייבל התייחס לוויכוחים פנימיים הנוגעים לסמלים חיצוניים, כמו החלפת כיפה, והבהיר כי הדגש אינו על סמלים בלבד, אלא על האווירה, התרבות והזהות. "זה קשור לאווירה, זה קשור לסוציולוגיה", הסביר, וציין כי הורים חרדים שולחים את בניהם לצבא אך רוצים שישמרו על זהותם החרדית, ולא ש"יחזרו דתי לאומי". הרב הדגיש כי התכנים המוצגים לחיילים החרדים חייבים להיות תואמים את עולמם הרוחני, ללא ניסיונות ל"הסביר" להם על "עיקבתא דמשיחא" באופן שאינו מותאם.

הרב שיתף בחוויותיו מביקורים בחטיבה, שם ראה "מפקדים חרדים, אווירה חרדית, שירה חרדית, כיפות שחורות", והדגיש כי זוהי הדרך למשוך את הבחורים". הוא הדגיש שהשינוי צריך לבוא מלמטה, מתוך ההבנה והרצון של הציבור החרדי עצמו. כמי שעמד בקשר מול ראשי אכ"א בצה"ל וניסח את פקודות המטכ"ל, הרב לייבל חידד בפני הקצינים את הכרחיות החקיקה של פקודות מטכ"ל. פקודות אלו, הן שיבטיחו את שימור ה"צביון החרדי" ויוודאו שחייל שנכנס לצה"ל כחרדי – גם יצא ממנו חרדי.
מאוחר יותר בבית הרב הבהירו את הדברים ומסרו: "הרב מבקש להביע את הערכתו הרבה ולחזק את ידיהם של מפקדי חטיבת 'חשמונאים' וכלל העוסקים בהקמתה והצלחתה, הפועלים כיום במסירות נפש לשמירת הצביון החרדי בחטיבה, הרב אף התרשם לחיוב מכך שבחטיבה צומחת שדרת פיקוד חרדית יר"ש".
עוד הוסיפו: "לצד האמון המלא בצוות הפיקוד הנוכחי, הרב רואה הכרח להבטיח את עתיד החטיבה גם ביום בו יתחלפו המפקדים בדרג הפיקודי הבכיר. על כן, הרב פועל כעת מול צה"ל ומשרד הביטחון לעגן את הנהלים בפקודות מטכ"ל מחייבות, שיבטיחו את שמירת הזהות החרדית של המשרתים בכל תרחיש עתידי".
