לאחר ששר התרבות מיקי זוהר איים בתוכנית הפטריוטים לפני כשבוע וחצי בשלילת התקציבים של הקולנוענים בעקבות "החרם" שהכריזו על טקס פרסי הקולנוע של משרד התרבות, עובדי התעשייה הודיעו הבוקר (ראשון) על החזרת מועמדותם.
"מתוך דאגה אמיתית לעתידו של הקולנוע הישראלי", נכתב בהודעה, "ולאחר שיחות עם המפיק משה אדרי שהבטיח לנו כי הוא פועל אישית להסדרת התקציבים, החלטנו להיענות להפצרותיו של מר אדרי שנחזור אל המועמדויות שהסרנו ואל טקס פרסי הקולנוע של משרד התרבות".

בתגובה, מסר שר הקולנוע מיקי זוהר: "ההחלטה של המועמדים שפרשו להשתתף בטקס נכונה. זהו טקס ממלכתי ולא פוליטי שמשקף את אהבת הקהל הישראלי".
כזכור, בשבוע שעבר עשה זוהר את הצעד הראשון לשלילת התקציבים, והודיע על הקמת ועדה מקצועית שתבחן את המשך תקצוב ענף הקולנוע הישראלי ואת מודל המימון הקיים כיום.

השר מיקי זוהר בצעד ראשון לעצירת המימון לקולנוע הישראלי
הוועדה אמורה לבחון האם יש הצדקה להמשך תמיכת המדינה בתחום במתכונתו הנוכחית, או שצריך לבחון חלופות אחרות לרבות פעילות כלכלית עצמאית ללא תמיכה ממשלתית. כעת לא ברור מה יעלה בגורל הוועדה.
