"פעם אחרונה היה לך לשלם 500 אלף, בגלל שנתתי לך יותר זמן – בחשבון שלך 800 אלף. אמרתי לך שיקרה משהו שלא תאהב… וראית מה קרה אתמול". את ההודעה המבהילה הזו קיבל למכשיר הנייד שלו בעל חברת היסעים מהצפון, שעות ספורות בלבד לאחר שאוטובוס שבבעלותו עלה בלהבות. כשהקורבן ההמום שאל בהודעה חוזרת "מי אתה?", התשובה לא איחרה לבוא: "השד השחור".
האירוע החל כדיווח שגרתי במשטרת המחוז הצפוני על הצתת אוטובוס בצפון הארץ. אולם, ככל שנקפו השעות, התברר כי מדובר בשיטת פעולה אלימה של סחיטה באיומים, פרוטקשן. הסוחט הערבי לא הסתפק בנזק לרכוש, אלא השתמש בהצתה כמנוף לחץ להגדלת סכום "החוב" של הקורבן במאות אלפי שקלים.

עם קבלת הדיווח ותוכן ההודעות, כוחות של היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב גליל פתחו במרדף טכנולוגי ומבצעי מהיר. בתוך שעות ספורות בלבד, הצליחו הבלשים להתחקות אחר עקבותיו של החשוד. הכוחות פשטו על חורשה מבודדת בצפון הארץ, שם איתרו את החשוד, תושב חואלד בן 22. ההפתעה הגדולה חיכתה בחיפוש על גופו: החשוד החזיק ברשותו את מכשיר הטלפון הסלולרי ששימש, על פי החשד, לשליחת הודעות הסחיטה תחת הכינוי "השד השחור".
עם התפתחות החקירה הצליחו חוקרי המשטרה לקשור את הצעיר הן להודעות הסחיטה והן לאירועים הקודמים. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט, וכעת, עם סיום החקירה, הוגשה נגדו הצהרת תובע. בימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז חיפה להגיש נגדו כתב אישום חמור בגין סחיטה באיומים.
במשטרה מדגישים כי המאבק בעבירות הפרוטקשן נמצא בראש סדר העדיפויות: "משטרת ישראל פועלת בנחישות במאבק בפשיעה כל העת, תוך מתן דגש על עבירות הסחיטה באיומים וכנגד כנופיות וארגוני הפשיעה בכל הכלים העומדים לרשותה".
