הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, הגיע היום (שבת) לחטיבת מנשה וקיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות הפיגוע הקשה שאירע אמש, בו נרצחו: אביב מאור בת ה-19 ושמשון מרדכי בן 68 הי"ד. בתום הדיון, הנחה הרמטכ"ל על שורת צעדים מיידיים, ובראשם תגבור סדר הכוחות (סד"כ) בפיקוד המרכז והמשך הפעילות ההתקפית האינטנסיבית בצפון השומרון.
בדיון השתתפו מפקד פיקוד המרכז אלוף אבי בלוט, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל קובי הלר, ראש המנהל האזרחי תא"ל הישאם אבראהים, ומפקד חטיבת מנשה אלוף משנה מ', לצד בכירים נוספים מגופי הביטחון.

במסגרת הצעדים המבצעיים, הורה הרמטכ"ל להמשיך את הלחץ על מרחב העיירה קבאטיה, ממנה יצא המחבל. הפעילות תכלול כיתור, עוצר ומצוד נרחב אחר פעילי טרור באזור. כמו כן, הנחה זמיר לסיים באופן מיידי את איטום ביתו של המחבל ולפעול לקידום הליכי הריסתו המהירה.
נקודה מרכזית עליה הצביע הרמטכ"ל היא הטיפול בתופעת השוהים הבלתי חוקיים (שב"חים). "יש לפעול מערכתית להידוק התיאום בין גופי הביטחון ולפעול יחד אל מול כל שרשרת הערך של המסתננים בדיוק כמו שמטפלים בטרור", קבע זמיר. הוא הבהיר כי יש להגביר את האכיפה והענישה גם נגד המעסיקים והמסיעים המסייעים להם לחדור לישראל.

"אנחנו אחרי אירוע טרור קשה בו נהרגו שני אזרחים. צה״ל משתתף בצערן של המשפחות ועומד לצידן בשעה קשה זו", אמר הרמטכ"ל זמיר בתום הערכת המצב. "אירוע הטרור הזה מחדד את אחריותו של צה״ל ללמוד, להפיק לקחים ולחזק את ההגנה על אזרחי ישראל".
זמיר הוסיף ואמר: "מאפייני התקופה הם המפגעים הבודדים והשוהים הבלתי חוקיים. לצד האכיפה, יש להמשיך לשפר ולקדם את היכולות לאתר ולסכל את אותם מפגעים. גם בשעות אלו, כוחות צה"ל פועלים בעוצמה לסיכול טרור. מטרתנו העליונה ברורה – להמשיך לבלום ולמנוע טרור לפני יציאתו".
