נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, הצהיר היום (שבת) כי ארצו מצויה ב"מצב של מלחמה כוללת" מול ארצות הברית, ישראל ומדינות האיחוד האירופי. לדבריו, "הם אינם רוצים שאיראן תעמוד על רגליה". הוא הוסיף כי לתפיסתו "המלחמה הזו יותר קשה ומורכבת ממלחמת איראן-עיראק".
בהצהרה פומבית טען פזשכיאן כי בירושלים ובוושינגטון העריכו שמהלכים תוקפניים נגד איראן יביאו לקריסת המשטר – אך לדבריו, תרחיש זה לא התממש. "לפי ההערכות של הישות הציונית, התקיפה אמורה הייתה לערער את השלטון, אך זה לא קרה", אמר.

נשיא איראן הוסיף כי הכוחות המזוינים של ארצו התחזקו בתקופה האחרונה, חרף הסנקציות והקשיים הכלכליים. "הכוחות שלנו מתקדמים בעוצמה והם חזקים יותר משהיו לפני התוקפנות", טען. עוד הזהיר כי כל תקיפה עתידית תיענה בתגובה קשה: "אם יתקפו אותנו שוב – הם יקבלו תגובה חריפה, והאחדות של הציבור האיראני תסכל את מזימות האויבים".
ביום חמישי האחרון פרסם כתבנו דרור בלאזאדה שיח עם שלושה תושבי איראן, על רקע האפשרות למערכה נוספת עם ישראל. בלאזאדה שאל אותם שאלה אחת פשוטה איך מרגיש העם האיראני מול האפשרות לעימות נוסף בין ישראל למשטר האייתולות.
תושב משהד עימו שוחחנו מתאר מציאות של פחד, ייאוש ולעיתים גם תקווה: "אני, כמו אזרחים רבים באיראן, חי בתחושת חוסר ודאות וייאוש לאור המצב שהרפובליקה האסלאמית יצרה במדינה. בכל רגע מחדש עולה החשש מפרוץ מלחמה בין איראן לישראל. הכלכלה במצב קשה מאוד, ובכל רגע עלולות לפרוץ מחאות עממיות".

לדבריו, השיח ברשתות החברתיות מלמד שלא כל האזרחים חוששים ממלחמה: "יש מי שמייחלים לכך שישראל תתקוף, מתוך תקווה שהמשטר יקרוס. גם אני באופן אישי רוצה שישראל תפעל, וכך מרגישים רבים מאוד בקרב העם האיראני". הוא מוסיף עדות קשה במיוחד על אזרח צעיר שנעצר ללא קשר לריגול, והוצא להורג לאחר שהואשם כמרגל של ישראל. "זו האווירה. פחד, דיכוי, ותחושה שאין צדק".
