פרסמנו הערב (חמישי) בחדשות 14: כשבוע וחצי לאחר ההפגנה הבלתי חוקית ביפו, שבה נשמעו קריאות קשות נגד יהודים, האימאם מוחמד מחמיד ממשיך לדרוש במסגד ללא כל מגבלות – וממשיך לקבל שכר ממשרד הפנים.
מחמיד נעצר בחשד להפרת הסדר הציבורי ולהסתה, לאחר שבהפגנה שנערכה ביפו תועד כשהוא משמיע קריאות נגד ישראל כמו: "בדם ובאש נפדה אותך" וקריאות לגרש יהודים מהעיר. למרות החשדות החמורים, הוא שוחרר עוד באותו היום בהחלטת בית המשפט, ללא תנאים מגבילים.
יומיים בלבד לאחר שחרורו, חזר מחמיד להטיף במסגד בפני כ-2,000 מתפללים. בדרשה שנשא אמר: "אנחנו לא מפחדים, כי דיברנו אמת". במקביל, האימאם ממשיך לקבל שכר ממשרד הפנים. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי טרם נקבע לו מועד לשימוע לפני פיטורים.

הפרשה מקבלת רוח גבית גם מהקהילה. ועדות הורים מבתי ספר בתל אביב וביפו פרסמו מכתב תמיכה וסולידריות עם הקהילה ביפו – מבלי לגנות את דברי ההסתה שנשמעו מפי האימאם. ממשרד הפנים נמסר כי הנושא נמצא בבחינה במסגרת חקירה פלילית. במשטרה אומרים כי החקירה נמשכת. בפועל, מחמיד ממשיך להטיף, ללא מגבלות, וממשיך לקבל שכר ציבורי כבשגרה.
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "המציאות בה אימאם שהסית במהלך תפקידו ונעצר בעקבות כך, ממשיך לקבל משכורת ממשלמי המיסים כאשר הוא ממשיך להסית ומסרב לחזור בו ולהתנצל אפילו הינה הזויה. אני דורש באופן מידי ממשרד הפנים להשעות מידית את האימאם המסית לזמנו לשימוע סופי ולהדיחו. אדם כזה מקומו בכלא לא עובד מדינה בכיר".
