accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון | צילום: חדשות 14

"שנים של סיוט": תושבי חיפה יוצאים למלחמה נגד ההפגנות במוצ"ש

דסק C14

דסק C14

ה טבת ה'תשפו (25.12.25)

19

38

like

1

dislike

תושב חיפה מיכאל קארו שוחח עם בועז גולן בתוכנית "האולפן הפתוח", והתייחס להפגנות במוצ"שים שלדבריו, פוגעות באיכות חייהם של משפחתו ושכניו, מזה כמה שנים • קארו סיפר כי בכל מוצ"ש הצירים חסומים, מערכות ההגברה מרעידות את הבתים, והגישה לבית החולים "כרמל" הופכת למשימה בלתי אפשרית: "100 אלף איש סובלים"


מיכאל קארו, תושב חיפה, התארח היום (חמישי) בתוכנית "האולפן הפתוח" בהגשת בועז גולן וסיפר על ההפגנות במוצאי שבתות שמררות את חיי התושבים. לדבריו, במשך למעלה משלוש שנים, כל מוצאי שבת בשעה שש, ציר מוריה-חורב בחיפה משנה את פניו. והופך למצור מתמשך שמשבש את חייהם של רבבות. בשל העניין, הוא ותושבים נוספים החליטו להעביר את המחאה אל מול ביתו של ראש העיר יונה יהב.

קארו תיאר כיצד ההפגנות פוגעות באיכות חיי התושבים: "לאורך הציר גרים כמאה אלף תושבים. כל מוצאי שבת הכביש נסגר למשך שעה וחצי לפחות. צומת חורב הוא ציר אסטרטגי שמחבר את כביש 4 לשכונות החוף, רוממה וכרמליה. כשהם חוסמים אותו, הם סוגרים את כל המרחב. הם מפעילים מערכות הגברה ענקית ששומעים ממרחק של קילומטר וחצי".

maximize-image
images-count1+
הפגנות בחיפה | צילום: פלאש 90

לדברי קארו, הנזק אינו רק באיכות החיים אלא גם בביטחון האישי: "התהלוכה חוסמת את הגישה לבית החולים כרמל. משפחות נמנעות מלבקר אותנו במוצאי שבת כי הן יודעות שייתקעו לשעתיים. אם אני רוצה לבלות או לקנות משהו, אני חייב לצאת לפני שש ולחזור אחרי תשע, אחרת פשוט לא אגיע הביתה".

לטענת קארו, לפני כשבועיים נראה היה שיש פתרון באופק כאשר ראש העיר, יונה יהב, החליט להפסיק את ההפגנות במתכונתן הנוכחית. אולם, ההחלטה החזיקה מעמד זמן קצר בלבד. "הפעילו עליו לחץ מטורף ברשתות, ותוך שבוע הוא חזר בו. ההפגנות חזרו לעצמן".

maximize-image
images-count1+
הפגנות בחיפה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

כצעד של ייאוש, החליטו התושבים להעביר את המחאה לביתו של ראש העיר. "במוצאי שבת הקרוב אנחנו יוצאים להפגין מול הבית שלו בדניה", הכריז קארו. "אמנם הוא גר ברחוב מרוחק שלא באמת יפריע לאף אחד, אבל זהו צעד פורמלי כדי להגיד: אם מותר להפגין ולחסום, אז מותר עד הסוף".

קארו אף הציע פתרון מעשי שלא יפגע בחופש הביטוי מחד, אך יקל על התושבים מאידך: "יש את מרכז הספורט ברוממה. יש שם שטח עצום לחניה ולנאומים, זה בסך הכל 500 מטר ממרכז חורב. אנשים יוכלו להתבטא שם מבלי לשתק עיר שלמה".

פנינו לראש העיר יונה יהב לבקשת תגובה, כאשר זו תתקבל היא תפורסם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News