שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, נשא דברים היום (חמישי) בסמינר שכותרתו "הסבר על מדיניות החוץ של המדינה והנסיבות האזוריות" בפני אנשי עסקים בעיר איספהאן. במהלך דבריו, הציג עראקצ'י תמונה המנוגדת למציאות בשטח, כשטען כי ישראל היא זו שביקשה לעצור את הלחימה.
"ב-12 ימי התנגדות, היה זה האויב שנאלץ לסגת", הצהיר עראקצ'י בנאומו. לטענת השר האיראני, ישראל הגיעה למצב של חוסר אונים: "הם אפילו דרשו משא ומתן מיידי להפסקת אש; משא ומתן שלא היה אלא קבלת כניעה, אך האומה האיראנית בחרה לעמוד איתן".

בהמשך דבריו, התייחס עראקצ'י ללחץ הכלכלי המופעל על איראן ולהפעלת מנגנון ה"סנאפבק" (החזרת הסנקציות). הוא מתח ביקורת על כלי תקשורת באיראן שלדבריו מעצימים את האיום: "הנרטיבים שנוצרו עבור האנשים לגבי ה'סנאפבק' היו גדולים בהרבה מהמציאות, ומטרתם הייתה לשתק פסיכולוגית את כלכלת המדינה על ידי יצירת פחד, בעוד שבפועל הכלים הללו אינם יעילים כפי שהם טוענים".
בנוגע לתפקיד משרדו, הסביר שר החוץ: "המשימה הראשונה היא לנסות להביא להסרת הסנקציות; משימה שמעולם לא נשכחה ומקודמת תוך שמירה על העקרונות, הכבוד והאינטרסים של המדינה. הניסיון של הסכם הגרעין (JCPOA) והמשא ומתן שבא בעקבותיו הוא נכס יקר עבורנו".

עראקצ'י הודה כי הכלכלה האיראנית נפגעת, אך טען כי המדינה יכולה להמשיך לתפקד תחת המגבלות: "עלינו לקבל את העובדה שהסנקציות קיימות, אך יחד עם זאת לקבל את העובדה שהמדינה יכולה להמשיך קדימה עם הסנקציות".
לדבריו, "לסנקציות יש מחיר, אך אנו מכירים הן את העלויות שלהן והן את ההזדמנויות שהן יוצרות לתיקון חולשות פנימיות". נראה כי דבריו של עראקצ'י נועדו להרגיע את המגזר העסקי באיראן ולהציג מצג שווא של ניצחון צבאי ומדיני אל מול הלחץ הישראלי והבינלאומי הגובר.
בתוך כך, כוחותינו ביצעו מוקדם יותר היום חיסול של "מחבל מרכזי" בלבנון, שהיה חלק מכוח קודס האיראני. לפי דובר צה"ל, המחבל הוא חסין מחמוד מרשד אלג'והרי, שלקח חלק ביחידת המבצעים של 'כוח קדס' (840). "היה מעורב בשנים האחרונות בקידום מתווי טרור נגד מדינת ישראל בזירת סוריה-לבנון".

חסין פעל תחת משמרות המהפכה האיראניות, והיה מעורב בפעילות טרור בהכוונה איראנית נגד מדינת ישראל וכוחות הביטחון. יחידה 840, יחידת המבצעים של 'כוח קדס', בראשות אצע'ר באק'רי וסגנו מחמד רצ'א אנצארי, הינה היחידה המכווינה והאחראית על פעילות טרור איראנית נגד מדינת ישראל.
מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ושב"כ רואים בחומרה רבה כל ניסיון לקידום מתווי טרור על ידי המשטר האיראני ושלוחיו וימשיכו לפעול על מנת להסיר כל איום על מדינת ישראל".
