היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, העבירה היום (חמישי) מכתב חריף לבכירי הפרקליטות בו דיברה בגנות עבודת הוועדות בכנסת, שלדבריה מתנהלות באופן "אלים או מאיים" כלפי הדרג הפקידותי הנדרש להגיע כדי לתת דין וחשבון לנבחרי הציבור.
עוד מלינה בהרב מיארה על הדיונים עצמם, שלטענתה "מקדמים דיונים הנוגעים לחקירות פעילות או הליכים תלויים ועומדים", כשהיא מתעלמת מסדר היום הציבורי ומהצורך של נבחרי הציבור להגיב לסערות המעסיקות את הציבור, כמו למשל חקירת הפצ"רית, התנהלות המערכת המשפטית, או העלמותה של הילדה היימנוט קסאו.

דבריה של מיארה מגיעים ברקע הימנעות קבועה של הדרג הפקידותי, לרבות אנשי שב"כ, משטרה, פרקליטות, יעוץ משפטי ואף ארגונים עם "חשיבות פחותה", להתייצב לדיונים בכנסת כפי שנדרש מהם על ידי הדרג הנבחר המיצג את הריבון. כך למשל, רק אתמול בחרו נציגי המשטרה שלא להתייצב לדיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ גלעד קריב – על אף דרישת ההתייצבות.
"אי ההתייצבות של משטרת ישראל לדיוני הוועדה מהווה הפרה של החוק ע"י מי שאמון על אכיפת החוק. אי ההגעה של משטרת ישראל פוגעת בעבודת הוועדה, אמר קריב, "אם בימים הקרובים משטרת ישראל לא תשוב לכבד את הכנסת, בכוונתי להגיש עתירה לבג"ץ. אני מציע למפכ"ל משטרת ישראל וליועץ המשפטי שלו לבדוק את סעיפי החוק".

ח"כ משה סעדה הגיב למכתבה החמור של בהרב מיארה: "ככה נראית פקידה מבולבלת שהתרגלה שהיא וחבר מרעיה מנהלים את המדינה, וככה נראית חונטה בהיסטריה כאשר היא מבינה שמה שהיה לא יהיה יותר. גלי – אם לא הבנת את זה עדיין אז הגיע הזמן. למרות שאתם חשים נעלים מעל החוק ומעל אזרחי ישראל, אתם עובדים אצל הציבור ולא להפך – ולכן לא תשתיקי אותי, לא תגרמי לי להפסיק לחפש את הצדק ולא תצליחי להתחמק מהטיוח ושאר העבירות שאת ואנשייך ביצעתם".
