accessibility-icon
share-icon
גלצ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברדיו גלי צה"ל הספידו והיללו את יוצר הסרט האנטישמי

דסק C14

דסק C14

ה טבת ה'תשפו (25.12.25)

80

13

like

13

dislike

במהלך שידור בתחנה הצבאית, ספד השדרן לשחקן ויוצר הסרט האנטישמי נגד לוחמינו "ג'נין ג'נין", כינה אותו "אהוב ומדהים" ושלח חיבוק למשפחתו • בתוכנית "ישראל הבוקר" תקפו בחריפות: "הזוי שמהללים את האיש שרדף את לוחמינו בתחנה של צה"ל"


ביקורת חריפה נמתחה היום (חמישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת טל מאיר, בעקבות קטע ששודר בתחנת הרדיו הצבאית, גלי צה"ל. במהלך שידור בתחנה, בחר השדרן להספיד את השחקן והבמאי מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין ג'נין", סרט שהכפיש את לוחמי צה"ל ופעולתם.

בהקלטה מתוך השידור בגל"צ, נשמע השדרן מבשר על מותו של בכרי ואומר: "בזמן השידור שלנו נפטר השחקן האהוב, המדהים, מוחמד בכרי, שהוא באמת מגדולי הגדולים. חיבוק ענק, גדול למשפחת בכרי. באמת, גדולי הגדולים".

maximize-image
images-count1+
יוצר הסרט, מוחמד בכרי. צילום: פלאש 90

המגישה טל מאיר הביעה זעזוע מהדברים ואמרה בשידור: "איך מהללים את האיש שפגע בלוחמי צה"ל, בתחנה של לוחמי צה"ל? זה פשוט הזוי, רמת הפסיכיות והטירוף שוברת שיאים".

חברי הפאנל באולפן הצטרפו לביקורת החריפה. "מוחמד בכרי הוא עוד כמוסת רעל, כמו ג'וליאנו מר בזמנו, עוכרי ישראל שנהנים מהדמוקרטיה", אמר רן כרמי בוזגלו. הוא הוסיף והזכיר כיצד בעבר נערכו הפגנות נגד סגירת התחנה בשם חופש הביטוי, וטען כי המקרה הנוכחי הוא תוצר של "כשל מערכתי" המאפשר למה שכינה "תומכי טרור והאויב שבתוכנו" לקבל במה.

maximize-image
images-count1+
גלי צה"ל | צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

חבר פאנל נוסף ציין את האירוניה שבדבר, וטען כי המעשה בגל"צ חמור אף יותר משום שמדובר בתגובה ספונטנית: "זה יצא לו אינטואיטיבית, זו הנקודה. יוצאת האמת. אם זה היה טקסט מוכן הוא היה אולי מסדר את זה". עוד הוסיף כי ההספד הזה מגיע לאדם שאפילו לא היה פתוח לנורמליזציה עם "האויב הציוני", ולמרות זאת מהללים אותו בתחנה צבאית.

הממשלה אישרה פה אחד את ההצעה לסגירת גלי צה"ל

הממשלה אישרה פה אחד את ההצעה לסגירת גלי צה"ל

136
22.12.25|נעמי רחליס

כזכור, הממשלה אישרה פה אחד את הצעת שר הביטחון לסגירת התחנה הצבאית עד מרץ 2026. נתניהו וכ"ץ נימקו כי שידור אקטואליה מתוך הצבא הוא "אנומליה" הפוגעת בממלכתיות ובאחדות צה"ל, והציגו תמיכה מצד רמטכ"לים לשעבר במהלך. יוקם צוות ליישום ההחלטה ולהסדרת סיום העסקת העובדים, כאשר במקביל ייבחן המשך פעילותה של תחנת גלגלצ.

תגובת גלצ: "מדובר באמירה שנאמרה על ידי מגיש תכנית מגזין באגביות, תוך כדי שהכיר בידיעה לראשונה ובמהלך שידור חי. האמירה לא התייחסה לתמונה המלאה והמגיש התייחס רק לעבודתו של בכרי כשחקן קולנוע ותיאטרון, ומנקודת מבט זו בלבד. בשיחה עם המגיש, הוא הצטער על הדברים כפי שנאמרו.

נדגיש כי האמירה אינה משקפת את עמדת התחנה. סיקורים אחרים שנעשו בתחנה, התייחסו לנושא בצורה אחרת וביקורתית ועסקו גם בעובדה שמדובר באדם שהוציא את דיבתם של לוחמי צה״ל. צר לנו על שימוש באמירה בודדת כדי להשמיץ את פעילות התחנה ואת כלל שידוריה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News