לאחר שמפלגת ישראל ביתנו העבירה לפני מספר שבועות בקריאה טרומית את הצעת החוק להחלת ריבונות במעלה אדומים, הצעה שמאז לא התקדמה, היום (רביעי) פרסמנו כי במפלגה מתכוונים להעלות בשבוע הבא הצעת חוק להחלת ריבונות על העיר ביתר עילית. ח"כ עודד פורר, כתב בדברי ההסבר לחוק: "החלת הריבונות תביא להסרת הערפל המשפטי והחלת החוק הישראלי המלא על התושבים והמקרקעין".
לדבריו, "זוהי הצהרה ברורה של מדינת ישראל על מעמד העיר כחלק בלתי נפרד משטחה". בישראל ביתנו פנו לראש עיריית ביתר עילית אפרים רובינשטיין, איש אגודת ישראל, כדי שיפעיל לחץ על נציגי המפלגה בכנסת – שבתורם יפעילו לחץ על הקואליציה ועל הממשלה לתמוך בחוק.

ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס ביום ראשון על מנת לקבוע מהי עמדת הממשלה לחוק – כאשר בישראל ביתנו מתכוונים להעלות את החוק להצבעה גם אם בקואליציה יתנגדו.
