בהנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצא הבוקר (רביעי) מתאם השבויים והנעדרים תא"ל במיל' גל הירש לקהיר, יחד עם נציגים נוספים ממערכת הביטחון, שם נפגש עם בכירים ועם נציגי המדינות המתווכות, במטרה לקדם את שובו של החטוף החלל האחרון ברצועה, רס"ר רן גואילי ז"ל.
כזכור, לפני כשבועיים דיווחנו כי העיכוב המתמשך בהשבת גופתו של רן גואילי מעלה טענות חדשות מצד גורמים ברצועת עזה, המנסים לגלגל את האחריות למבוי הסתום לעבר פעולות צה"ל. על פי דיווחים בעיתונות הערבית, ארגוני הטרור טוענים כי נוצר "נתק מודיעיני" בשטח, המונע את איתור המיקום המדויק שבו הוסתרה הגופה.

הגרסה העזתית ל"תעלומה" סביב החטוף החלל רן גואילי
ההסבר המרכזי שמספקים המקורות הפלשתיניים הוא שכל הדרג שהיה מעורב באירוע – החל מהבכירים שנתנו את הפקודה ועד למחבלים בשטח שביצעו את החטיפה והשמירה על החלל – חוסלו כולם במהלך התקיפות הישראליות ברצועה. כתוצאה מכך, טוענים בעזה, אבד הידע לגבי "המיקום הסופי" שבו הוטמן גואילי, והדבר מקשה על סגירת המעגל.
