accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

המכשירים האישיים של שני חברי כנסת בליכוד נפרצו

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

ד טבת ה'תשפו (24.12.25)

19

2

like

11

dislike

לאחר הפריצה למכשירו של נפתלי בנט, הודיעו היום חברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב כי מכשיריהם נפרצו גם כן • מידע רגיש מהמכשירים החל להסתובב ברשת דארק-נט • קצין הכנסת עודכן בדבר הפריצה


מכשירי הטלפון של חברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב נפרצו, כך הודיעו השניים מוקדם יותר היום (רביעי) לקצין הכנסת. לפי הפרסום של העיתונאי יהודה שלזינגר, מידע מהמכשירים הופץ ברשת דארק-נט.

maximize-image
images-count2+
צילום: יונתן שאול, פלאש 90

כזכור, רק בשבוע שעבר נודע כי מכשירו האישי של רה"מ לשעבר נפתלי בנט נפרץ על ידי קבוצת ההאקרים "חנדלה" המזוהה עם איראן. לטענת הקבוצה, המכשיר שנפרץ הוא אייפון 13. בנט מנגד טען כי הפריצה הייתה רק לטלגרם, ממנו נלקחו הודעות ותמונות. ייתכן כי הפריצה בוצעה במחשבו האישי ולא במכשיר האייפון.

maximize-image
images-count2+
ח"כ משה סעדה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ההאקרים פרסמו תמונות אישיות, התכתבויות פרטיות והקלטות קוליות, וכן רשימת אנשי קשר בת 141 עמודים, הכוללת מספרי טלפון של בכירים ישראלים, עיתונאים ומנהיגים זרים כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון, שליט איחוד האמירויות וראש הסוכנות לאנרגיה אטומית. בהמשך פרסמו אלפי התכתבויות נוספות, כולל כאלו משנים קודמות.

maximize-image
images-count2+
צילום: יונתן זינלד, פלאש 90

לשכת בנט הכחישה בתחילה פריצה למכשיר עצמו, ומסרה כי הוא נבדק ולא נפרץ. מאוחר יותר, כאמור, הודה בנט כי הושגה גישה לחשבון הטלגרם שלו "בדרכים שונות", ומשם דלפו חומרים אמיתיים ומזויפים. בנט מצידו טען כי "גורמים עוינים" מנסים לפגוע בו לקראת חזרתו לפוליטיקה, אך הדבר לא ירתיע אותו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News