accessibility-icon
share-icon
ארכיון | צילום: דובר צה"ל
ארכיון | צילום: דובר צה"ל

בעקבות פרסום C14: צוות ניטור הסתה נגד לוחמינו הוקם בקמפוסים

רבקה שורק

רבקה שורק

ד טבת ה'תשפו (24.12.25)

8

10

like

0

dislike

בצל כנס שצפוי להתקיים באוניברסיטה הפתוחה העוסק ב"נקמה בעזה" ותוקף את פעילות לוחמינו הגיבורים, תא הסטודנטים "דרור" של מפלגת הציונות הדתית מודיע על הקמת צוות לניטור הסתה בקמפוסים


לאחר חשיפת C14 על כנס באוניברסיטה הפתוחה שתוקף את פעולות צה"ל, ומצייר את ישראל כמדינה רודפת נקם במקום מדינה המגינה על אזרחיה מפני ארגון טרור רצחני, תא הסטודנטים "דרור" של מפלגת הציונות הדתית הקים השבוע צוות מעקב וניטור מיוחד שיפעל לאיסוף מידע ולהתמודדות ישירה עם גילויי הסתה, אנטישמיות וקריאות אנטי-ישראליות המתרחשות במוסדות האקדמיים במדינת ישראל.

בתחילה הצוות המיוחד יפעל באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה הפתוחה. חברי הצוות יפעלו לאיתור ואיסוף מידע על אירועים המתרחשים וצפויים להתרחש בקמפוסים, כולל הפגנות, כנסים, הרצאות או פרסומים ברשתות חברתיות בתוך גבולות המוסד. כל אירוע של הסתה יתועד ויופץ, ובמקרים של אירועים שמתקיימים נגד חיילי צה״ל או הרצאות אנטי-ישראליות, הצוות יפנה להנהלות האוניברסיטאות ולגורמים משפטיים רלוונטיים.

maximize-image
images-count1+
תא דרור באוניברסיטה הפתוחה, ארכיון | צילום: תא סטודנטים דרור

חנה קורן, יו"ר תאי הסטודנטים "דרור" של מפלגת הציונות הדתית: ״לא ניתן לקמפוסים להפוך לזירת תעמולה נגד ישראל. הגענו למצב שבו הקמפוסים הפכו לבסיס להסתה במסווה של חופש אקדמי. תא 'דרור' מקים צוות מיוחד לניטור ההסתה בקמפוסים, והמשימה שלנו היא לנקות את האקדמיה מההסתה״.

הפעילות הראשונה של המטה שפורסמה לראשונה בc14 הייתה כאשר הסטודנטים מתא "דרור" של מפלגת הציונות הדתית גילו שבאוניברסיטה הפתוחה צפוי להתקיים בעוד כחודש כנס תחת הכותרת "נקמה ומלחמה בעזה – מבטים היסטוריים ופוליטיים", במטרה לתקוף את פעולות צה"ל, ולהציג את מדינת ישראל כמדינה רודפת נקם במקום מדינה המגינה על אזרחיה מפני ארגון טרור רצחני. בתא פנו להנהלת האוניברסיטה הפתוחה -לנשיא, לרקטורית ולמנכ״ל האוניברסיטה, בדרישה לבטל את הכנס המקומם.

"בעוד לוחמינו מחרפים את נפשם בעזה, בחרה האוניברסיטה הפתוחה לקיים כנס שתוקף את פעולות צה"ל – ומצייר את ישראל כמדינה רודפת נקם במקום מדינה המגינה על אזרחיה מפני ארגון טרור רצחני. יום עיון זה מוקדש כל כולו לביקורת על הפעילות של לוחמי צה"ל במלחמה נגד ארגון הטרור חמאס״, כתבו הסטודנטים.

האוניברסיטה הפתוחה, ארכיון |
maximize-image
images-count1+
האוניברסיטה הפתוחה | צילום: שאטרסטוק

הסטודנטים ציינו כי בתוכנית הכנס נכללות הרצאות שמשקפות עמדה חד-צדדית ונרטיב ביקורתי אחד, שעיקרו הוא שישראל פועלת מתוך נקמה. בין ההרצאות האנטי-ציוניות הנכללות בכנס המקומם והוזכרו במכתב: פרופ׳ שרה הלמן: "בין הכחשה לנקמה: בין עזה כ'חור שחור' לבין 'צריך לשטח את עזה'", פרופ' אורית רוזין: "תשוקת הנקם, המשפט ועונש המוות למחבלים", ופרופ' יגיל לוי: "את מה שירת שיח הנקמה במלחמת עזה?".

״הרצאות אלו, ומרבית ההרצאות בתוכנית הכנס, מתמקדות בנרטיב שלפיו ישראל מונעת בידי מניעי נקם, כמעט בלי ייצוג לעמדות שמדגישות את המלחמה מול ארגון הטרור הרצחני חמאס, שטבח בשבעה באוקטובר, אנס ורצח. כנס זה מצייר את ישראל כמדינה רודפת נקם, במקום מדינה המגינה על אזרחיה, ובכך תוקף את אופן ניהול המלחמה המוצדקת בהיסטוריה. אנו דורשים כי האוניברסיטה תפעל מיידית לביטול יום עיון מקומם זה״, סיימו הסטודנטים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News