כוחותינו תקפו הבוקר (רביעי) אתרי שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, במטרה למגר את יכולותיו הקיימות ולמנוע את שיקומו. במסגרת התקיפה, הושמדו מבנים צבאיים ותשתיות טרור נוספות מהם פעלו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה בתקופה האחרונה.
"הימצאותם של אתרי השיגור שהותקפו מהווים הפרה של ההבנות בין ישראל ללבנון. צה"ל ימשיך לפעול על מנת להסיר כל איום על מדינת ישראל ולמניעת ניסיונות שיקום ארגון הטרור חיזבאללה", נמסר.
בעיריית קריית שמונה עדכנו את תושבי האזור כי "בשעה זו צה"ל מבצע תקיפות במרחב לבנון. כתוצאה מכך ייתכן ויישמעו הדי פיצוצים במרחב קריית שמונה והגליל. בשלב זה אין שינוי בהערכת המצב, אין השפעה על המרחב האזרחי ואין הנחיות מיוחדות. בכל התפתחות ובמקרה הצורך נוציא הודעה נוספת".
غارات إسرائيلية تستهدف بلدتَي تبنا والنميرية جنوبي لبنان pic.twitter.com/lVTJcJLmbi
— كواليس بيروت – Kawalis Beirut (@KawalisBeirut) December 24, 2025
מדובר בתקיפה הראשונה מזה שבוע, כאשר ביום חמישי האחרון כוחותינו תקפו תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה במרחבים שונים ברחבי לבנון. על פי הודעת דובר צה"ל, התקיפות התמקדו במחנה צבאי ששימש את הארגון לאימונים, אחסון אמצעי לחימה והפעלה של אש ארטילרית נגד כוחות צה"ל.
בצה"ל מסרו כי במחנה שהותקף התקיימו הכשרות ותרגולי ירי למחבלי חיזבאללה, אשר נועדו להכין אותם למתווים מבצעיים נגד חיילים ואזרחים ישראלים. במהלך התקיפה הושמדו תשתיות טרור וקני שיגור ששימשו את הארגון.
أكثر من ٦ غارات حتى الآن استهدفت اقليم التفاح.#جنوب_الكرامة #لبنان pic.twitter.com/20ssBhXoU7
— عبدالله جعفر (@AbdoallahJafar) December 24, 2025
ברקע התקיפות: פקיעת הסכם הפסקת האש בין ישראל ללבנון החודש. כתבנו לענייני צבא הלל ביטון רוזן פרסם כי בלבנון העבירו מסר לישראל בו נאמר כי עד סוף 25 יפעלו במאמץ לנקות את דרום לבנון מאמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה. מנגד, בישראל מבהירים: אם לא תצליחו, נעשה את זה בשנת 2026 במה שמוגדר עריפה רחבה.
