במהלך הלילה (שלישי) התקבל דיווח דחוף במנהל האזרחי על צעירה יהודייה שנצפתה כשהיא משוטטת יחד עם בתה, ילדה קטנה כבת 10, במרחב העיר בית לחם שבחטיבת עציון, תוך סיכון חייהן.
עם קבלת הדיווח והבנת חומרת המצב, הופעל נוהל חילוץ מהיר: קציני מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) בית לחם יצרו קשר עם הגורמים הרלוונטיים והתערבו בשטח כדי להעניק הגנה ראשונית לשתיים בתוך העיר.

במקביל לפעולת המת"ק, בוצעה פעולה מבצעית לחבירה לכוחות צה"ל במרחב. האם ובתה הועברו לידי הכוחות הלוחמים שהוציאו אותן מהשטח בית לחם והעבירו אותן אל מחוץ לעיר.
מתחקיר ראשוני שנערך בשטח מיד לאחר החילוץ, עלו ממצאים מטרידים: הישראלית לא נכנסה לעיר בשוגג או עקב טעות בניווט, אלא נכנסה במכוון לעומק העיר בית לחם. בשל הנסיבות והעובדה שמדובר בעבירה על החוק, המקרה הועבר להמשך טיפול וחקירה של משטרת ישראל.

"הכניסה לשטחי A מסכנת חיים באופן מיידי ואסורה על פי חוק. אנו קוראים לציבור לגלות אחריות ולא להיכנס לאזורים אלו, המהווים סכנה ביטחונית גבוהה", נמסר.
זה לא היה החילוץ היחיד שהתקיים במהלך הלילה: אזרחים ישראלים נכנסו לכפרים פלשתינים ונזקקו לסיוע של כוחות צה"ל כדי לצאת בשלום. באירוע הראשון, שהתרחש בגזרת חטיבת בנימין, התקבל דיווח במוקד הצבאי על אזרחית ישראלית שנכנסה עם רכבה לתוך הכפר הפלשתיני נעלין.

דובר צה"ל מסר כי עם קבלת הדיווח, כוחות צבא גדולים הוקפצו למרחב והחלו בביצוע סריקות נרחבות בתוך הכפר. לאחר זמן קצר, הכוחות איתרו את האזרחית וחילצו אותה בבטחה מחוץ לתחומי הכפר.
במקביל, אירוע נוסף התרחש בגזרת גוש עציון. שני אזרחים ישראלים נכנסו בטעות לתוך הכפר חוסאן. כוח צה"ל ששהה בסמוך למקום זיהה את האירוע, פעל במהירות וחילץ את השניים חזרה לשטח ישראל בטרם התפתח עימות או ניסיון פגיעה בהם.
