הסאגה הבלתי נגמרת של חאן אל אחמר נמשכת: המדינה הגישה בקשה נוספת מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחיית המועד האחרון להגשת תשובתה בנוגע לפינוי המאחז הערבי הבלתי חוקי. הנימוק העדכני לעיכוב, על פי הודעת המדינה, הוא הצורך של "הגורמים הרלוונטיים" בזמן נוסף לגיבוש עמדה, בשל "עניינים דחופים ובכללם נסיעתו הצפויה של ראש הממשלה לארה"ב".

עכשיו 14 | ערוץ החדשות של ישראל
הבקשה הנוכחית מצטרפת לשורה ארוכה של דחיות וגרירת רגליים מצד המדינה, המותירה את סוגיית המאחז הבלתי חוקי, הממוקם על אדמות מדינה באזור אסטרטגי (E1), ללא פתרון. זאת, למרות שמאז ספטמבר האחרון עומדת ותלויה בבג"ץ העתירה השביעית במספר שהגישה תנועת רגבים, הדורשת לממש את צווי ההריסה במקום.
הבטחות לחוד ומציאות לחוד
הבקשה החדשה לדחייה מעוררת ביקורת נוקבת בארגוני הימין כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרשם לזכותו היסטוריה של הבטחות שלא יושמו. זכורה במיוחד הצהרתו של נתניהו משנת 2018, אז עמד מול המצלמות והתחייב: "חאן אל אחמר יפונה בקרוב מאוד".
מאז אותה הצהרה נחרצת חלפו שש שנים, ממשלות התחלפו, אך המאחז לא רק שלא פונה – אלא שבשטח אף נוספו מבנים חדשים באין מפריע. הפער בין הרטוריקה התקיפה של ראש הממשלה לבין המציאות בשטח, בה המדינה מבקשת להארכות מבית המשפט פעם אחר פעם, מעיד על אוזלת יד מתמשכת באכיפת הריבונות בנקודה קריטית זו.
מתנועת רגבים נמסר: "ממשלת ישראל קיבלה בשנתיים האחרונות החלטות היסטוריות חסרות תקדים וחוצות יבשות בהבטחת עתידה של מדינת ישראל. אחרי התקיפות באירן, מיטוט החיזבאללה, הכרעת החמאס והקרסת סוריה- פינוי המאהל הלא חוקי הזה בהחלט קטן על נתניהו".
