סבתא בת 92, דיירת בית אבות ביפן, רשמה היסטוריה קטנה בעולם הגיימינג כשזכתה במקום הראשון בטורניר המשחק הפופולרי "Tekken 8" המיועד לבני הגיל השלישי. זכייה זו הופכת אותה לאחת מהזוכות המבוגרות ביותר אי פעם בתחרויות ספורט אלקטרוני (Esports).
הטורניר הייחודי, ששודר בשידור חי בערוץ היוטיוב של המארגנים, הפגיש שחקנים בטווח הגילאים 70 עד 95. במוקד התחרות עמד המאבק בין סאקאי לבין משתתף נוסף, סדאיויקי קאטו בן ה-95. השניים הגיעו לשלב ההכרעה כשהם במצב של תיקו, אך סאקאי, שבחרה לשחק עם הדמות קלודיו סרפינו (Claudio Serafino), הציגה שליטה מרשימה במשחק, השיגה ניצחון מוחץ וקטפה את המקום הראשון.
מאחורי היוזמה עומד הארגון "Care Esports Association". על פי האתר הרשמי של הארגון, מטרת הטורנירים היא לעודד קשישים לשמור על אורח חיים פעיל ועל בריאות מנטלית ופיזית. הארגון פועל ליצירת סביבה נגישה ומהנה, המאפשרת לקשישים להשתתף בתחרויות ספורט אלקטרוני בקלות.
הניצחון של סאקאי זכה לתגובות נלהבות ברשתות החברתיות. גולשים באתר Reddit שיבחו את ההישג והביעו התפעלות מהשילוב בין הגיל השלישי לעולם הגיימינג התחרותי. בעקבות האירוע, רבים הציעו לאמץ את הרעיון ולערוך טורנירים דומים בבתי אבות נוספים ככלי לעידוד פעילות.
בביצועיה הוכיחה סאקאי כי גיימינג אינו מכיר גיל, וכי פעילות אלקטרונית יכולה להיות תחרותית ומהנה גם בעשור העשירי לחיים.
