accessibility-icon
share-icon
צילום: נוצר בבינה מלאכותית
צילום: נוצר בבינה מלאכותית

בגיל 92: קשישה מיפן ניצחה במקום הראשון בטורניר גיימינג

דסק C14

דסק C14

ג טבת ה'תשפו (23.12.25)

2

3

like

2

dislike

סאקאי בת ה-92, דיירת בית אבות מיפן, זכתה במקום הראשון בטורניר Tekken 8 לבני הגיל השלישי • בגמר הפגינה עליונות ברורה כשניצחה שחקן בן 74 בשני משחקים רצופים וזכתה בתואר


סבתא בת 92, דיירת בית אבות ביפן, רשמה היסטוריה קטנה בעולם הגיימינג כשזכתה במקום הראשון בטורניר המשחק הפופולרי "Tekken 8" המיועד לבני הגיל השלישי. זכייה זו הופכת אותה לאחת מהזוכות המבוגרות ביותר אי פעם בתחרויות ספורט אלקטרוני (Esports).

הטורניר הייחודי, ששודר בשידור חי בערוץ היוטיוב של המארגנים, הפגיש שחקנים בטווח הגילאים 70 עד 95. במוקד התחרות עמד המאבק בין סאקאי לבין משתתף נוסף, סדאיויקי קאטו בן ה-95. השניים הגיעו לשלב ההכרעה כשהם במצב של תיקו, אך סאקאי, שבחרה לשחק עם הדמות קלודיו סרפינו (Claudio Serafino), הציגה שליטה מרשימה במשחק, השיגה ניצחון מוחץ וקטפה את המקום הראשון.

מאחורי היוזמה עומד הארגון "Care Esports Association". על פי האתר הרשמי של הארגון, מטרת הטורנירים היא לעודד קשישים לשמור על אורח חיים פעיל ועל בריאות מנטלית ופיזית. הארגון פועל ליצירת סביבה נגישה ומהנה, המאפשרת לקשישים להשתתף בתחרויות ספורט אלקטרוני בקלות.

הניצחון של סאקאי זכה לתגובות נלהבות ברשתות החברתיות. גולשים באתר Reddit שיבחו את ההישג והביעו התפעלות מהשילוב בין הגיל השלישי לעולם הגיימינג התחרותי. בעקבות האירוע, רבים הציעו לאמץ את הרעיון ולערוך טורנירים דומים בבתי אבות נוספים ככלי לעידוד פעילות.

בביצועיה הוכיחה סאקאי כי גיימינג אינו מכיר גיל, וכי פעילות אלקטרונית יכולה להיות תחרותית ומהנה גם בעשור העשירי לחיים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News