accessibility-icon
share-icon
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ

האיום של עובדי גלי צה"ל על שר הביטחון והממשלה

רבקה שורק

רבקה שורק

ג טבת ה'תשפו (23.12.25)

134

8

like

39

dislike

מסרבים להשלים עם המצב: ועד עובדי גל"צ במכתב חריף לשר הביטחון לפני פנייה לבג"ץ: החלטת הממשלה על סגירת התחנה התקבלה ללא סמכות • יו"ר הוועד, אפי בן-אברהם: "לא נקבל החלטה פוליטית שמתקבלת בשנת בחירות על בסיס ועדה מוזמנת"


ועד עובדי גלי צה"ל פנה הבוקר (שלישי) לשר הביטחון במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, בדרישה לבטל לאלתר את החלטת הממשלה על סגירת התחנה. בפנייה נטען כי ההחלטה התקבלה בחוסר סמכות קיצוני, משיקולים זרים ותוך פגמים פרוצדורליים ומהותיים חמורים היורדים לשורש העניין.

בפנייה, נטען כי החלטת הממשלה היא החלטה בלתי חוקית, ש"נפלו בה פגמים מהותיים בהליך קבלתה, היא התקבלה בחוסר סמכות, מתוך שיקולים זרים ובהיעדר תשתית עובדתית מספקת – עד כדי פגיעה חמורה בזכויות יסוד ובאינטרס הציבורי של שידור ציבורי וחופש העיתונות".

maximize-image
שר הביטחון, ישראל כ"ץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועד העובדים מדגיש כי סגירת גלי צה"ל אינה עניין ארגוני גרידא, אלא מהלך בעל השלכות רוחב עמוקות: "פגיעה בחופש הביטוי והעיתונות, צמצום השידור הציבורי, פגיעה בעובדי התחנה ובמאות חיילים המשרתים בה, וניתוק נכס תרבותי-חינוכי מרכזי מהחברה הישראלית. לטענת הוועד, החלטה כה מרחיקת לכת מחייבת חקיקה ראשית ודיון ציבורי מעמיק – ולא החלטת ממשלה חפוז"ה.

יו"ר ועד עובדי גלי צה"ל, אפי בן-אברהם, מסר: "לא נקבל את החלטת הממשלה, שכל הליך קבלתה אינו תקין מן היסוד. ברור כי מדובר בהחלטה פוליטית, שמתקבלת בשנת בחירות על בסיס ועדה מוזמנת מראש. נילחם בבג"ץ ולא ניתן לסגור את גלי צה"ל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News