השופט יצחק עמית שוקל בחיוב לשחרר את הלוחם סער אופיר למעצר בית. לאחר שתיחקר היום (שלישי) את הוריו וסבו המיועדים לפיקוח, הודיע השופט כי החלטתו תינתן בהמשך, כך דיווח כתבנו לענייני משפט יאיר אלטמן.
סנגורו עו"ד רומח שביט ציין שאביו טייס, אימו מועמדת לפרס נובל מטעם הוותיקן ומוערבת בשיקום מסגרות החינוך בעזה וכי אופיר עצמו יצא להילחם במחבלים ב-7 באוקטובר, סובל מפוסט טראומה ומסייע בלימוד בני מיעוטים בבית הסוהר.

לטענת הפרקליטות כי "סער יצא להילחם מטעם עצמו וקיים חשש שישוב לעשות זאת" השיב עו"ד שביט "מדובר בטענה מקוממת. כולנו יודעים מה היה ב-7 באוקטובר והלוואי שהיו עוד אנשים כמו סער".
השופט עמית פנה אל אופיר ושאל אם ברצונו לומר כמה מילים. סער:" אני לא חושב שההורים שלי לא היו לוקחים את התפקיד הזה כערבים בגלל האחריות שלהם כלפי המדינה אם הם היו חושבים שלא אעמוד בזה. אני בחיים לא הייתי מפר תנאים".

כזכור, אופיר נעצר כבר ביולי 2024 בחשד ל"רצח מחבל נוח'בה" ביום טבח שבעה באוקטובר. בינואר 2025 הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגדו ונגד מעורבים נוספים, לאחר שנקבע כי דבריו על "הריגת מחבלים" היו "התרברבות סרק", ללא ראיות תומכות.
נגד אופיר נפתחו במהלך השנתיים האחרונות שבעה תיקים נוספים, אך על פי עורך הדין שלו, כולם נסגרו מחוסר אשמה. עוד טען עורך הדין כי "חלקו של המשיב באירועים הוא קטן, יחסית לחלקם של החיילים שהיו במקום האירוע".
