אנחנו בעיצומו של שלטון משפטנים, דיפ-סטייט עמוק שמחזיק את מוסרות המדינה ומונע מהממשלה הנבחרת ליישם את מדיניותה. הקרב הנוכחי על סגירת גלי צה"ל הוא רק הסימפטום. שוב עולה השאלה – מי שולט במדינת ישראל? ממשלה שנבחרה בידי הציבור, או קבוצה מצומצמת שמפעילה וטו על כל החלטה שלא מתאימה לה?
אם זה לא מתאים להם – זה פשוט לא קורה. לא משנה אם מדובר בהחלטת ממשלה או בהחלטת שר הביטחון, יש מי שמבקש לעצור הכול, להעביר את ההכרעות לבג"ץ ולמשוך זמן עד שהלחץ ישחק את הדרג הנבחר.

זה האלוף שיעמוד בראש צוות היישום לסגירת גלי צה"ל
גלי צה"ל היא תחנה צבאית. לאורך כל תקופת המלחמה היא החלישה את הצבא, את החיילים ואת החברה הישראלית – וכל זה על חשבון הציבור. ובמקום לאפשר לצה"ל לחזור לפעול מתוך משמעת, ריכוז וסולידריות, שוב מופעלים מנגנונים משפטיים כדי לשמר את מה שהציבור כבר איבד בו אמון מזמן.
בסופו של דבר, הממשלה תגיע לעימות חזיתי עם משטר משפטנים שאין לו שום אחיזה בחוק. לא ייתכן שבכל פעם שדרג נבחר מקבל החלטה, קבוצה בלתי נבחרת תתייצב מולו ותקבע – זה לא יקרה.
*הטור נערך מהדברים שאמר ברדוגו לעודד מנשה בתוכנית ישראל הבוקר
