פרסמנו הערב (שני) בחדשות 14: חודש בלבד לאחר מבצע 'עם כלביא', חשפנו כאן במהדורה המרכזית שסין מסייעת לאיראן לחדש מערכות צבאיות. אז דובר בעיקר על מערכות הגנה אווירית אולם מאז על פי דיווחים בכלי תקשורת בעולם, סין החלה לסייע גם בשיקום של פרויקט הטילים הבליסטיים של איראן.
הערב אנחנו מפרסמים כי בימים האחרונים, התקיים בקריה בתל אביב דיון ביטחוני מסווג סביב סוגיית השיקום של איראן. מבצע עם כלביא החל בתקיפה של מערכות ההגנה האיראניות, מה שיצר לישראל חופש פעולה מוחלט והביא לכך שתקפנו להם מערכים שלמים, מטוסים, שדות תעופה, מתקני נפט, מתקנים צבאיים, חיסול של מדענים ובכירים במשמרות המהפכה, וכמובן את פרויקט הגרעין.

כעת איראן עושה מאמץ גדול להחזיר את כוחה הצבאי בעיקר את איום הטילים. מאתמול החלה איראן לערוך תרגיל נרחב של ירי טילים מחמישה בסיסים שישראל תקפה במבצע עם כלביא.
אחד הרכיבים שתקפנו וכעת איראן מנסה לשקם, זה את המערכות שמייצרות את הדלק לטילים הבליסטיים. אז סברו בישראל שתקיפת אותם מערבלים, תחזיר אחורה את היכולת של פרויקט הטילים הבליסטיים וזו הסיבה שאיראן חפצה בהם ופועלת להשיגם. נכון לרגע זה איראן טרם הניחה ידה על מערבלים כאלו אבל כן מצליחה לשקם את היכולות שלה.

בבייג'ין לא מיהרו לגנות את מבצע עם כלביא, ובתגובה שהגיעה אלינו מסין לאחר החשיפה שלנו כאן ניסו להסביר לנו שהם לא מתכוונת לתמוך באיראן. יש עוד שחקנית במגרש – רוסיה. גם הרוסים וגם הסינים רואים באיראן שותפה אבל לא כזו ששווה לריב עם כל העולם בגללה. כעת העיניים נשואות לפסגת נתניהו טראמפ שם יוכרעו לא מעט סוגיות מדיניות ובכללן מה עושים עם איראן.
מוקדם יותר הערב השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאלת כתב חדשות 14 אברהם חסון בנושא ההתעצמות האיראנית ואפשרות התקיפה והשיב: "אנחנו יודעים שאיראן מקיימת תרגילים בעת האחרונה, אנחנו עוקבים אחר זה ועושים את ההיערכות הנדרשת. אני רוצה להעביר מסר ברור לאיראן, על פעולה נגד ישראל תענה בתגובה חריפה מאוד".
