שבועות מכריעים לכדורסל האירופי: הנהלת היורוליג הציבה תאריך יעד לשלוש מהקבוצות הבכירות במפעל – ריאל מדריד, ברצלונה ופנרבחצ'ה – להחליט אם יחתמו על חוזה חדש לעשור הקרוב או שיפרשו מהליגה. לפי דיווח ב"יורוהופס", בליגה מבקשים לקבל ודאות עד ל-15 בינואר, חרף העובדה שהחוזים הנוכחיים של המועדונים יפוגו רק בסוף חודש יוני.
מדובר בצעד שנועד להבטיח יציבות ולהבהיר את מבנה הליגה לקראת העונה הבאה ובשנים הקרובות. עד כה, שלוש הקבוצות טרם הצטרפו ליתר בעלות המניות שחתמו על ההסכם החדש, והן שוקלות את עתידן במפעל על רקע שיחות מתקדמות סביב פרויקט "NBA אירופה".
וילרבאן הצרפתית, שנמנית גם היא עם הקבוצות שטרם חתמו, צפויה להצטרף כבר בעונה הבאה לליגת ה-BCL של פיב"א, מה שעשוי להוות צעד ראשון לקראת המעבר האפשרי.
🚨👀Fenerbahce, Real Madrid, Barcelona and ASVEL have to sign the new EuroLeague ten-year licenses until the 15th of January.
❗️If not, then their future in European competitions will be a question mark. pic.twitter.com/7NOID2FFN3
— Eurohoops (@Eurohoopsnet) December 22, 2025
ברקע ההתפתחויות ביורוליג, פיב"א וה-NBA הודיעו היום כי בכוונתן להאיץ את קידום הליגה החדשה המשותפת, כחלק מהחזון להקמת מפעל אירופי מתחרה. מזכ"ל פיב"א אנדראס זגליס הצהיר: "הפרויקט נבנה כך שישפר את הקיימות של כלל המערכת האקולוגית של הכדורסל האירופי". גם קומישינר ה-NBA אדם סילבר חיזק את המסר: "אנו מאמינים שקיימת הזדמנות אדירה סביב הקמת ליגה חדשה ביבשת".
לעת עתה, עתיד היורוליג עומד בפני פרשת דרכים – וההחלטות שיתקבלו בשבועות הקרובים עשויות לעצב את דמות הכדורסל האירופי בעשור הבא.
