accessibility-icon
share-icon
צילום: תומר נויברג, פלאש 90
צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ועד עובדי גל"צ נאחז בהודעת היועמ"שית: "יש קשיים משפטיים"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

ב טבת ה'תשפו (22.12.25)

9

2

like

0

dislike

ועד העובדים של תחנת גלי צה"ל התרעם על החלטת הממשלה לאשר את הצעת שר הביטחון לסגור את גלי צה"ל • בהודעת הוועד נכתב כי היועמ"שית מסרה חוות דעת לפיה ישנם קשיים משפטיים במהלך • התנגדותה של היועמ"שית לסגירת התחנה הגיעה כחלק מרצף התנגדויות למהלכים של הממשלה


בהמשך להחלטת הממשלה לאשר את הצעתו של שר הביטחון, ישראל כ"ץ, להביא לסגירתה הסופית של גלי צה"ל עד חודש מרץ 2026, פרסם היום (שני) ועד העובדים של התחנה תגובה נגד המהלך. בהודעת הוועד הוגדרה החלטת הממשלה כ"מצערת וכואבת", תוך שהם טוענים כי היא מתעלמת מתרומתה של התחנה לצה"ל ב-75 השנים האחרונות.

בוועד העובדים בחרו לתקוף את המהלך  שמוביל שר הביטחון וטענו כי המהלך לסגירת התחנה והעברת החיילים ליחידות לוחמות לוקה ב"פגמים מהותיים". חברי הוועד, המנסים למנוע את פירוק התחנה, טענו כי ההחלטה נגועה בשיקולים פוליטיים, במיוחד לאור העובדה שהיא מתקבלת בשנת בחירות.

maximize-image
images-count1+
היועמ"שית גלי בהרב מיארה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

העובדים נאחזים בחוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אשר כדרכה הביעה התנגדות להחלטת הדרג המדיני והצביעה על "קשיים משפטיים". לטענת הוועד, הממשלה בחרה לקדם את הסגירה מבלי ליישר קו עם הסטנדרטים של היועמ"שית.

אחת הטענות המרכזיות שמציב הוועד נגד הממשלה נוגעת לעמדת הצבא. לטענתם, מחוות הדעת של היועמ"שית עולה כי הצבא תמך בהמשך פעילותה של גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית. בוועד האשימו את הוועדה שדנה בנושא בהסתרת עמדת הצבא, מה שמעיד לשיטתם על כך שמדובר בהמלצה "מהבית" שנועדה לשרת צרכים פוליטיים.

maximize-image
images-count1+
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"גלי צה"ל איננה רכושו של איש", נכתב בהודעת הוועד, שביקש להדגיש את חשיבותה של התחנה עבור אוכלוסיות מגוונות, וזאת למרות הביקורת הציבורית הנשמעת בשנים האחרונות על נחיצותה של תחנה צבאית במדינה דמוקרטית. בוועד מצהירים כי העובדים ימשיכו בעבודתם כרגיל. הם תיארו את התחנה כגוף המגיש "אקטואליה מאוזנת", וטענו כי מחובתם להמשיך לשדר למרות החלטת הממשלה.

לסיום, הודיע ועד העובדים כי יפתח במערכה נגד הדרג המדיני: "נמשיך להיאבק בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו כדי למנוע את מימוש המהלך". נראה כי המאבק על סגירת התחנה יעבור כעת מחדרי הממשלה אל אולמות בתי המשפט.

עקבו אחרינו גם ב-Google News