שנתיים מפרוץ המלחמה, צביקה מור – אביו של איתן מור, שנחטף לעזה והוחזק שם במשך כשנתיים, וממייסדי "פורום תקווה" – ממשיך במאבקו הציבורי. בריאיון לערוץ 14 הציג מור יוזמה חדשה: כנס לקידום חקיקה שתסדיר את מדיניות ישראל בנושא חטיפות.
מור, שביקש מראש הממשלה כבר בתחילת המלחמה "להיות ההורים האחרונים שעוברים את הגיהינום הזה", הסביר כי מטרת החקיקה היא לקבוע כללים ידועים מראש שימנעו סחטנות מצד ארגוני טרור. "אנחנו נמצאים בכרוניקה של חטיפות כבר עשרות שנים, מג'יבריל ועד עסקת שליט, וזה רק מחמיר", אמר מור. "החוקים יבהירו לאויב שחטיפה אינה משתלמת ושלא יוכלו לסחוט את ישראל מעבר למה שנקבע בחוק".

בדבריו הפנה מור אצבע מאשימה כלפי גורמים בחברה האזרחית, שלטענתו מחבלים במאמצי המדינה בזמן המלחמה. "יש כאן ארגונים אזרחיים עשירים מאוד, עם מיליארדים של שקלים, שיכולים לגרום נזק עצום", טען. לדבריו, בזמן שחיילי צה"ל נלחמים בחמאס במערכה הכרחית, ארגונים אלו פועלים כדי שהמדינה "תיכנע לארגון הטרור". מור הדגיש כי הכנס יעסוק גם בסוגיה זו ובצורך להגביל את השפעתם של גופים אלו בעתות משבר ופיגועי מיקוח.
בהתייחסו להחלטת השרים לקדם את חוק ועדת החקירה הקואליציוני, הביע מור עמדה נחרצת הדורשת הסכמה רחבה. לדבריו, במצב הפוליטי הנוכחי, ועדת חקירה חייבת להיות מקובלת על שני חלקי העם כדי לזכות באמון הציבור ולהגיע לחקר האמת.

"אנחנו לא יכולים לתת לראש הממשלה למנות את אנשי הוועדה, אך גם לא לשופט יצחק עמית", הדגיש מור, והסתמך על נתונים המצביעים על חוסר אמון ציבורי נרחב במערכת המשפט. הוא הציע מודל של ועדה שוויונית, שתמנע טענות לקיפוח מצד כל מחנה פוליטי. "רוב הציבור לא יסכים להמשך 'שלטון הפקידים'", טען מור, "ועדה משותפת היא הדרך היחידה למנוע תלונות בעתיד".
