רה"מ נתניהו ביקר בחריפות היום (שני) בישיבת הממשלה לסגירת גלי צה"ל את הייעוץ המשפטי: "לא יתכן שהייעוץ המשפטי תמיד נגד. זה לא הגיוני שכל הזמן הם נגד כל מה שהממשלה מקדמת, למרות שיש חוות דעת של ייעוץ משפטי קודם שתומכת בסגירת גלי צה"ל. מה השתנה? רק הממשלה".
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הוסיפה כי גל"צ היא היחידה הצה"לית היחידה בה מתבצע חילול שבת ומועדי ישראל בפקודה, ללא שום קשר לביטחון או לפיקוח נפש. לדבריה, "זו סיבה נוספת לסגירת התחנה, מעבר לעובדה שמדובר בהמלצה של 3 רמטכ"לים, ולבעיה ערכית בסיסית בעצם העיסוק של חיילי צה"ל בפוליטיקה".

בנוסף, הציעה סטרוק להעביר את גלגל"צ למשרד התחבורה, שם תוכל לחזור ליעודה המקורי, כחלק מהמאמץ להיאבק בתאונות הדרכים, וטענה כי "גלגל"צ לא מתפקדת כלל בתחום המאבק בתאונות, והראיה: אינה משנה את פס השידורים שלה בהתאם לתאונות הדרכים".
שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה לדבריה, והדגישה: "נכון להפריט את גלי צה"ל, לגורם פרטי. ואת גלגל"צ יש להעביר תחת הרלב״ד. משרד הבטחון עסוק בהגנה על האזרחים וזה מהות תפקידו של צה״ל ואילו גלגל"צ עוסק גם בבטיחות בדרכים, ולדעתי צריך להעביר אותו ממשרד הביטחון לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים".
בתוך כך, פקודת צה"ל מס' 3.0903 קובעת כי בשבתות ובמועדי ישראל יופסקו כל העבודות בצה"ל, למעט עבודות חיוניות ביותר לביטחון המדינה, הצבא ומתקניו. לעומת זאת, בגלי צה"ל ובגלגל"צ נקבעה פקודה שונה, שלפיה התחנות משדרות בכל ימות השנה, לרבות שבתות ומועדי ישראל.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי טען כי גלי צה"ל שימשה כקרש קפיצה לקריירה תקשורתית, וככזו הייתה נגועה עד צוואר בפרוטקציוניזם: "חבר מביא חבר, בת או בן של החבר".
לדבריו, "המנדט שניתן לגלי צה"ל לשידורי אקטואליה ופוליטיקה נוצל לרעה. התחנה סבלה מחוסר איזון וממחסור בגיוון בעמדות, ונטתה במובהק לעמדות שמאל, ששיאן בעידוד תנועת הסרבנות הפוליטית בימים שקדמו למלחמה. טוב עשה שר הביטחון שהחליט לסיים את האנומליה הזו ויפה שעה אחת קודם".
