accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינלד, פלאש 90

"אנשים פוטרו, משפחות התפרקו": כך התקשורת משתיקה את פרשת בנט

דסק C14

דסק C14

א טבת ה'תשפו (21.12.25)

25

32

like

1

dislike

בתוכנית "שבע" חשף יהודה שלזינגר את המחיר הכבד שגבו החומרים שיצאו מלשכת בנט, ותקף בחריפות את קשר השתיקה בתקשורת השמאל • בעוד ערוצים אחרים נמנעים מעיסוק בפרשה ומסתפקים בהתעלמות, שלזינגר תוהה: לאן נעלמה המוטיבציה העיתונאית והביקורת הארסית כשלא מדובר בנתניהו או בן גביר?


במהלך התוכנית "שבע" בערוץ 14, התייחס המגיש יהודה שלזינגר לפרשת המסמכים והחומרים שנחשפו מלשכתו של ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט. בדברים נוקבים, חשף שלזינגר את ההשלכות הדרמטיות של החומרים הללו מאחורי הקלעים, והפנה אצבע מאשימה כלפי כלי התקשורת המרכזיים בישראל על התנהלותם בפרשה.

על רקע האיומים בתביעה מצד בנט והניסיונות לבלום את פרסום החומרים, שלזינגר הבהיר כי לא מדובר רק ברכילות פוליטית, אלא במידע בעל השלכות הרסניות שכבר גבה מחיר אישי כבד ממעורבים בפרשה. "אנחנו רוצים להגיד לכם כאן בפירוש", אמר שלזינגר בשידור, "על החומרים שיש שם – עיתונאים פוטרו, משפחות התפרקו". הוא הוסיף וגילה כי מערכת החדשות של ערוץ 14 לא נרתעת מהאיומים: "יש לא מעט אנשים גם בערוץ הזה שעובדים על החומרים האלה ברגע זה".

בהמשך דבריו, עבר שלזינגר לתקוף את מה שהוא מגדיר כצביעות של ערוצי התקשורת המתחרים. לדבריו, השקט התקשורתי סביב הפרשה בולט בחריפותו בהשוואה לסיקור שהיה ניתן לפרשות דומות לו היה מדובר בנבחרי ציבור מהימין. "מה שמדהים, שפתאום נעלמו להם כל העקיצות, הרמיזות, כל הביקורת הארסית", טען שלזינגר. "כל מה שערוצים אחרים יודעים לעשות מצוין אם זה היה נתניהו או בן גביר". את המונולוג סיכם באבחנה כי ההבדל בסיקור אינו מקרי: "לדעתי זה פשוט שאלה של מוטיבציה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News